Gå til innhold

prescott eller northwood? klarer ikke å bestemme..

treant

Anbefalte innlegg

Jeg klarer seriøst ikke å bestemme meg.......

northwood 3 eller prescott 3.2? begge koster like mye, men prescott = varme, sa en fra pyton jeg snakka med.

hjelp? :blush:

jeg klokker ikke spesielt mye....har en 280watt forsterker. :thumbdown:

svar utdypende :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vjhn90 Skrevet 21/07/2005 : 04:31

Jeg klarer seriøst ikke å bestemme meg.......

northwood 3 eller prescott 3.2? begge koster like mye, men prescott = varme, sa en fra pyton jeg snakka med.

hjelp? 

jeg klokker ikke spesielt mye....har en 280watt forsterker. 

svar utdypende 

Sammen med noen skikkelige høytalere bør 280W forsterker gi kjempetrøkk :p

Men fra spøk til allvor, i utgangspunktet ville jeg personlig valgt 3,2 Ghz om det overhodet ikke skal klokkes. Men ja, den blir varmere, og ja den bruker mer strøm. Jeg formoder at det er psu som er 280W, og det kan jo bli litt snaut.

Det som etter min mening blir avgjørende da er hva du har av andre ting i din pc, og spesielt da hva slags skjermkort. Har du et kraftig skjermkort, og ingen planer om ny psu er det nok mest fornuftig og gå for Northwood. Det samme gjelder om du er opptatt av støy, eller uansett vil klokke litt...

Lenke til kommentar
vjhn90 Skrevet 21/07/2005 : 12:15

fikk dårlige svar på dem forrige syns jeg 

Vel ja, det kan du godt si, var ikke verdens beste spørsmål heller :p

Saken er vel at det ikke finnes ET enkelt "riktig" fasitsvar på ditt spørsmål, særlig ikke når det eneste kriteriet du oppgir er "forsterkerstørrelsen".

Hvis du søker litt rundt temaet på forum, tipper jeg de fleste her vil anbefale Northwood så lenge det er snakk om samme frekvens, pga dens bedre temp og strøm forhold, ytelsen er jo da i de fleste situasjoner praktisk talt lik. Når det nå er snakk om en 3,0 vs en 3,2 kommer det flere faktorer inn i bildet, og valget blir, etter mitt syn ikke lenger like opplagt.

Hvis du vil at andre helt og holdent skal ta avgjørelsen for deg, må du nok smøre deg med betydelig tolmodighet, da det nok er litt forskjellig hva folk legger vekt på.

Det som vel er mest nyttig med og spørre om ting på et forum som dette, burde være at man får belyst egenskaper man kanskje ikke selv var klar over. Og så da ut i fra all informasjonen man har, ta sin egen avgjørelse. Det er i alle fall hva jeg syns du bør gjøre. Og forskjellen på disse 2 cpu'ene har du vel fått en grei informasjon om nå?

Hvis det kun er andres mening som gjelder og avgjør, vil vel de fleste uansett påstå at din Q-tech psu ikke kan brukes til noe som helst. Hvis du fortsatt har samme psu har den jo også blitt 20W mindre enn forige gang du lurte på dette valget. Hvis du virkelig vil seriøst finne ut om den er kraftig nok, bør du sjekke ut hvor mye den leverer på 12V, og hvordan fordelingen av de 280/300Wattene faktisk er, du må da også ta hensyn til hva annet du har, som nevnt i forige innlegg.

Lykke til med valget :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...