ZaiCoN Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) eg sku bare ta og sette hdane inn i kabinettet og når eg hadde gjort da så sku eg starte pcen, det kommer lys på hket at det er strøm, men den vil bare ikkje starte Endret 21. juli 2005 av ZaiCoN Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Og vi skal gjette hva som er feil Har du fiklet inni maskinen? Er disse harddiskene nye, eller har du brukt de i samme maskin før? Hvor stor strømforsyning har du? Lenke til kommentar
m-jense3 Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 det har sikkert noe med master/slave og gjøre,men det gidder ikke jeg forklare grundigere,jeg skal sove... Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 harddiskene var festet inne i harddisk beholderene og lå oppå kabinettet og var tilkoblet, eg skulle bare ta dei inn i pcen og da eg sku skru den på så villde den ikkjen starte Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 da fikk eg endelig start på den men nå kommer dette opp: bios rom checksum error detecting floppy drive a media... INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER Lenke til kommentar
Denethor Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) ZaiCoN alias mithrandir^^, hypers, pr0xy H4xx0r (siden dåke alle er samme person): :feilmottak: Endret 21. juli 2005 av Denethor Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 er ikkje så lett når da der kommer opp før eg i da heila tatt kan gå inn i biosen Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 da fikk eg endelig start på den men nå kommer dette opp: bios rom checksum error detecting floppy drive a media... INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER Eheehhhe ! Ta ut disketten du har i diskettstasjonen og start på nytt Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) det er faktisk ikkje noen diskett i den visst eg ikkje har diskettstasjon ii så kommer det noe fæla med piping Endret 21. juli 2005 av ZaiCoN Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Åhhh, fankern, hadde vært så morsomt om det hadde vært det som gjorde det Det er en IDE HDD du har ja? Hvis så har du sikkert en IDE kakel med 2 uttak? Den ene er Master og den andre er Slave prøv å bytt om på denne kontakten eller flytt jumperen på HDDen fra det den står på nå til det andre! Eventuelt cable select (tror det er det, det står på enkelte disker...) Lykke til Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 visst du hadde sitt i signaturen så hadde du sitt at eg har: 120gb Ide 200gb Ide 200gb S-ata Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Og hvilken har du OS på? Har du prøvd det jeg sa hvis det gjaldt en IDE disk? Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) eg bruker den 120gb Ide te OS, det er jo litt merkeligt at alt dette skal skje bare ved at eg setter in hylla med hdene inn i kabinettet :S skal prøve det senere, trenger litt søvn nå, men kommer med svar visst eg klarte å fikse den Endret 21. juli 2005 av ZaiCoN Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 bios rom checksum error detecting floppy drive a media... INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER dette kommer opp hver gang, har prøvd alle delene i ein annen pc og det funka Lenke til kommentar
tempo_c Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Virker som om du må oppdatere driverne til bios. Har du prøvd å resette CMOS? Ta ut batteriet i 30 sek, og bytt på jumperne merket clear cmos. Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 har prøvd å restarte bio0sen ja, visst eg legger inn ny bios driver på diskett, kan det hende at det hjelper? Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 ingen som vil hjelpa ein stakkar som vil bruke sin egen pc? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Prøv å disable floppyen i BIOS. Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 Prøv å disable floppyen i BIOS. det er jo bare det at den vil ikkje loade biosen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå