bep0rz Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Hoi! Jeg har opplevd en del problemer i det siste med min WDC 200 GB S-ATA-disk. Det som skjer (flest ganger under spilling, noen ganger i "desktop") er at maskinen låser seg (kan (de)aktivere tastatur-locks), men tilslutt går alt i heng og lyden blir hengende igjen på et punkt (klikk-klikk-klikk) og lampen til harddisk lyser konstant (ingen blinking - lyser). Når jeg restarter maskinen skjer det utrolige - "lesefeil fra disk" - "572 GB - PIO" eller ingen disk. Rart? Etter å ha restartet noen ganger vil den tilslutt inn i Windows. Jeg stusser veldig på at disken blir funnet som en 572 Gigabytes "PIO"-disk. Dette skjer som oftest når maskinen/disken blir litt "brukt". Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Hmm,kan hende disken din er på vei ned for telling Har du prøvd å kjøre noen tester på den? WD har test programmer som man kan laste ned,men pass på ,noen av dem sletter disken. Hadde ihvertfall 2x WD disker jeg måtte RMA'e,etter jeg fikk diverse feil,noe ala det du har fått. Når disken begynner å bli funnet som noe helt annet i opstart,så er disken enten ødelagt eller ide kablen er defekt. Finnes en genial boot cd,som heter "Hirens Boot CD" ,prøv å google på det,last den ned,brenn ut,og boot med den,den har veldig mange hd teste programmer,kjekk å bruke. Har samme WD disk selv,og har ingen problemer Håper det ordner seg Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Må bare spørre: hvilken PSU har du? (strømforsyning) Hadde en liknende feil for lenge siden, med en maxtor 120GB IDE-disk, der jeg fikk sånne klikkelyder, og så hang maskina seg.. Det viste seg at det var PSUen som var den skyldige hos meg, da harddisken(e) ikke fikk nok strøm.. Kanskje noe å se litt nærmere på? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Jeg opplever det samme med mine 2 WD 200GB-disker. Klikk-klikk-klikk, så blir alt svart, PC'en får strøm, men alt dør, ingen signal på skjerm osv. HDD-ledsa mine har tatt kvelden, så jeg får ikke sett om de lyser konstant. Lenke til kommentar
bep0rz Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 Har en Shuttle SB81P med 350 W PSU. Lenke til kommentar
bep0rz Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 Kan noe slikt komme av en dårlig S-ATA-kontroller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå