Gå til innhold

Projektor (lumenlab/haas stil) update 04.08

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Update:

Har fått gjort litt mer i dag og her er resultatet, nå begynner jeg virkelig å bli fornøyd :love:

Legger noen bilder til for sammenligning.

DSCN0307.jpg

Det første bildet som ikke var i fokus og uten noen for for innstilling gjort.

DSCN0339.jpg

Det andre bildet som er i fokus.

DSCN0367.jpg

Bildet fra i dag, her er det gjort litt mer justeringer.

DSCN0356.jpg

Til slutt et nytt fra gladiatoren.

Endret av ken0
Lenke til kommentar

Takk for kommentarene :D det er en herlig følelse å ha bygget noe som virker så bra.

Ugly Assassin: Filmsamlingen er ikke så stor enda, men er fare for at den blir det nå ;)

Empty: Sånn jeg fant ut at jeg bare måtte bygge en, farlig å sitte å se for mye på bilder ja :p

det jeg har gjort er å justere litt på reflektoren og linsene, og justere litt på lysstyrken på skjermen. Ellers har kameraet vert i godt humør i dag, og kanskje det har vert litt mindre lys i rommet.

Noen bilder fra 5th Element:

DSCN0369.jpg

DSCN0373.jpg

DSCN0376.jpg

Har blitt litt film i det siste ja :D

Lenke til kommentar

goggen90: Utsene blir vel en del bedre ja.

sigen: Det er ganske bra forskjell ja, kjempefornøyd med hvordan det har blitt.

ex0n: Har vel sikkert brukt nemmere 5000kr nå, men til gjengjeld har jeg en god del materiale til andre prosjekter som står på vent ;)

Endret av ken0
Lenke til kommentar

Hvor langt unna lerretet står prosjektoren? Må den stå der den er eller kan den stå lengere unna? Eventuelt hvor langt unna kan den stå? (Lav takhøyde i kjellern, må ha sånt bak i rommet...)

Hva er målene på kassen?

btw: ser ut som det er helt nydelig kvalitet, kjemplepluss at man kan bruke billige pærer(ca 400,- nå). Vet du hvor mange timer det er antatt at pæren holder?

Endret av Phara0h
Lenke til kommentar

Projektoren må stå en fast bestemt lengde fra lerretet, avstanden til lerretet blir ca den diagonale størrelsen på bildet. Dette er jo en av ulempene med en sånn projektor, men det finnes en del lure løsninger for å komme rundt dette, som f.eks å bygge den inn i et salongbord så den ikke er i veien.

Projektoren er vel ca 75cm lang og 39cm bred, så det er ikke akkurat noen liten å nett projektor.

Er ikke helt sikker på levetiden på den pæren jeg har, men det er vel på noe av det samme som den de selger på lumenlab og den har ca 20000 timer.

For de som vil se flere bilder av projektoren i drift, så finnes det en del på lumenlab forumet

Endret av ken0
Lenke til kommentar

Er meget fornøyd med kvaliteten du har oppnått.

Hadde ikke noe anelse at det skulle bli slik du har fått det nå (bra hadde jeg regnet med, men ikke overbevisende bra), så må si at du har fått til et meget fint stykke arbeid :cool:

Lenke til kommentar

Göncz: Takk for det!

k_drey: Takker, kvaliteten er over det jeg forventet, så er utrolig fornøyd.

frakk2000: Jeg skal etter hvert lakke projektoren, bare ikke helt sikker på når det blir enda.

DSCN0422.jpg

Et bilde jeg tok i går...

Endret av ken0
Lenke til kommentar

Kjempelekkert! Dødsfine bilder også! Kunne godt tatt en sånn:P Men skulle ønske du kunne, som nevnt over, tatt et referanse-bilde hvor du står ved siden av skjermen.

Vet at lerretet er 2 meter bredt, men blir bedre om man har noe å sammenlikne med!

Kjempeflott arbeid! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...