Radiv_ Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) frakk2000: ikea har vel en serviett holder som skal funke som reflektor. Rullegardin fra ikea skal jeg kjøpe meg i morgen og jeg kommer til å gå for den gråe. Har en strøm inngang, resten av komponentene får strøm etter denne (som goggen90 hadde helt rett i) goggen90: Bryterne holder godt til sitt formål Viftestyring er det på viften jeg har i projektoren.. ex0n: Har en vifte, og ja det blir god temperatur i kassen Ellers har jeg fått projektoren så og si ferdig, har sett litt film på min mørke grønne vegg, og jeg er imponert over lysstyrken, og dette er uten reflektor, justeringer osv. Satser på å få tatt noen bilder i morgen.. Men nå er det sent og jeg skal snart på jobb. Endret 29. juli 2005 av ken0 Lenke til kommentar
Dcd Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Rullegardin fra Ikea "Tupplur" er ikke grå, den er beige. Anbefaler alle som har tenkt å kjøpe tupplur, velg den beige. Sortnivået blir mye bedre ved å bruke den beige enn den hvite. Har prøvd begge på en LL-Pj. ken0: Lykke til med byggingen! Lenke til kommentar
Radiv_ Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Var beige jeg mente, blir bare litt forvirra seint på natta når noen andre skriver grå. Takk for det, så og si ferdig nå. Bilder kommer antagelig litt senere i kveld/natt, hvis ikke det blir en fuktig kveld da Endret 29. juli 2005 av ken0 Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Regner med jeg kjøper meg en slik rullegardin også Få slengt opp noen bilder fra godsaken da! Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 ser bra ut ja Lenke til kommentar
Radiv_ Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Update Her er et par bilder av det foreløpige resultatet, uten justeringer. Projektoren er ikke helt i fokus, og det er en god del lys som kommer inn i rommet. Det er veldig vanskelig å ta gode bilder, og det ser mye bedre ut i når du sitter her. Lerretet er ikea tupplur, og det er ca 2 m bredt. Skal få tatt noen flere bilder av det ferdige resultatet etter hvert. Endret 30. juli 2005 av ken0 Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Det ser jo unektelig ut som om du har fått det til ja! Litt bedre fokus, så er du vel i mål? Ser jo ut til å være brukbart med detaljer i de mørke partiene også? Men det blir vel enda bedre når du får bedre fokus! Lenke til kommentar
SacrefiZer Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Dette ble bra! Kom prisen på bare 4500kr? Kan du sammenligne bildekvaliteten med en annen presjektor? Mvh. SacrefiZer Lenke til kommentar
haakie Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 dette så bra ut!! hvor lang tid brukte du??? Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Du kan jo forbedre en god del på kvaliteten med bedre software også FDDshow og nyeste WinDVD f.eks Åssen mekanisme skal du bruke for å stille fokus med linsa? Jeg vuderer å bruke CD-Rom motor til å stille linsa med. Lenke til kommentar
Radiv_ Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Skrue: Ja det blir nok en del bedre nå når ting kommer i fokus, det er bra med detaljer i de mørke senene, men jeg skal prøve å få det enda bedre. SacrefiZer: Det kom på ca 4700 tror jeg. Jeg kan dessverre ikke sammenligne med en annen projektor, det er for lenge siden jeg sist så en i bruk. haakie: Jeg har brukt litt over en måned på prosjektet, men har ventet på deler underveis så har ikke akkurat jobba så mye om gangen. Det er fult mulig å bygge på en helg hvis du har alle delene, riktig verktøy, og kanskje en kompis eller to til å gjøre litt slave arbeid frakk2000: Først skal jeg få projektoren mest mulig optimal uten software, men kommer nok til å sette meg inn FFDShow, og et dvd program etter det. Jeg kommer til å bruke en manuell fokus mekanisme. Ellers har jeg en del ting å gjøre før jeg blir ferdig med prosjektet, så jeg skal prøve å lage en liste. * Det er ingen luftsirkulasjon rundt strømforsyningen til lyset, og den blir etter hvert utrolig varm, så den må antagelig flyttes ut av boksen pga. det er ikke nok plass bak i boksen. Eller eventuelt lage plass til den bak, må tenke litt på det. * Lage større hull til viften og bruke gummilist rundt den for at den ikke skal spre vibrasjoner i treverket, den høres altså litt for godt nå. * Jeg må lage en fokusmekanisme, jeg går for en enkel grei løsning. * Fester til å kunne henge projektoren i taket, det blir antagelig den beste løsningen. * Sparkle og lakkere utsiden av projektoren, ikke helt sikker på om det blir sølv, hvit eller sort. Det var alt jeg kunne komme på i farten. Og til slutt noen bilder av projektoren, korgen den står i ser ikke fin ut, men den gjør at luften sirkulerer bra. Det var alt for nå. Endret 31. juli 2005 av ken0 Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Absolutt en av de mest elegante jeg har sett ja! Ta deg good tid på finishen nå da, så har du en projektor du virkelig kan være stolt av! Lenke til kommentar
sigen Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Ser bra ut dette ja, bildekvaliteten så bra ut til å ikke være justert Lenke til kommentar
Radiv_ Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Så var det tid for en liten update, i dag var det fokusmekanismen som stod for tur, og noen andre småting da. Noen innvendige deler blir lakkert. Kjøpte meg nytt bår for anledningen. Klar til å starte på fokus mekanismen. Hullet er båret, og platen er lakkert innvendig. Ytterste dele av fokusmekanismen lakkert. Et bilde av indre del før litt modifisering. Her er alt satt sammen og virker perfekt. Resultatet av dagens arbeid er et bilde som er i fokus, og mye lysere Resultatet nå blir bare bedre og bedre etter hvert som jeg får justert tingene skikkelig. Tror jeg er i nærheten av det optimale nå, og jeg er kjempe fornøyd. Hvis det er noen som sitter og vurderer å bygge en selv, så kan jeg anbefale det på det sterkeste Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hva var det du brukte som fokusmekanisme? (Og hvor kan jeg få kjøpt?) ;D Lenke til kommentar
sigen Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Dagens arbeid så bra ut det ja, og bildet ble bedre, uten tvil Skal du bruke software til å justere resten nå? Lenke til kommentar
nree Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Ser veldig bra ut... Arbeid som gjennstår fra min side er og få noen føtter så kan reguleresi høyden.Vedlagdt bilde viser eit trefot som er basertpå slike solsenger..Du kan da sette den pinnen som står på engsle i fra selve foteni forskjellige hakk så den blir høyre eller lavere... Lakkere hele boksen svart som linsa Stå på! gleder meg til update! Lenke til kommentar
Radiv_ Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 frakk2000: Jeg har bare kjøpt et par biter med rør som passer inni hverandre. Tror den ene biten er kjøpt på obs bygg, og den andre på clas ohlson. sigen: har prøvd noe ffdshow i dag, kvaliteten blir bedre av det, men har en del å sette meg inn i der. En liten HD update, her er bilder av WMV High Def trailere. Bildet blir utrolig klart og fint, rett og slett herlig å se på Kameraet gjør at bildene ser noe buet ut, bildet er også en del lysere en det ser ut som her. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Nydelige bilder! Du inspirerer meg til å sette igang mitt prosjekt igjen! Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Veldig bra proskjekt! Hvor stor flate vises filmen på? Edit: Altså, hvor stort vises filmen på lerretet Endret 3. august 2005 av Ugly Assassin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå