arokh Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Hvorfor ikke kjøpe et Gainward skjermkort? Er bedre enn nvidia, og du skrev du gamer mye, da regner jeg med at du drar endel på LAN, er ganske deilig med et lett tower og bære på da! Istedenfor tunge barbone towers Så Aeolus 6800U kortet er ikke nvidia det da mente du? Gainward kortet du linker til er dyrere og støyer mer mot praktisk talt null ytelses-forskjell. Lenke til kommentar
klomp1 Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 det er kanskje ikke noe poeng å kjøpe så sykt masse greier når du skal i forcen snart. mitt forslag blir da: kjøp rammen, kjøleren og et billig 6800GT, eller enda billigere, et 6600GT kort. det yter noe bedre enn et 9800pro, og det er igjen betydelig mye bedre enn ditt kort. rammen beholder du til neste oppgradering, og selv et 6600GT skjermkort yter bra en stund til psu'en din på 400watt klarer seg helt fint med en sånn oppgradering en ting til, ved kjøp av ram moduler på 1gb hver så vær ops på at de ikke pleier å klokke så bra som 512 brikkene Det er jo sant... Kan jo heller kjøpe 6600gt som du sier og 1gb ram (siden det klokker bedre og at det er mulig oppskrytt med mer enda...) Så satser jeg heller på en ordentlig oppgradering/utbytting siden! Da går jeg for 1gb ram, 6600gt og ett nytt kabinett! Må ha harddisk og når jeg tenker etter! Det hadde jeg glemt... Men det er vel bare å ta en eller annen 7200rpm med sata? (sitter nå med en 5400(?)rpm som lagger hele systemet ) Lenke til kommentar
arokh Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Høres ut som en god plan. Når det gjelder disk kjøp Seagate. Veldig stille og gode disker. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Kjøp to skikkelige 512MB brikker du. Bare tull med 2GB, er så og si overkill med 1GB i dag og det vil ta en stund før du vil trenge mer. Spar de penga. Overkill med 1GB ? Hva har du røkt ? Lenke til kommentar
arokh Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Overkill med 1GB ? Hva har du røkt ? Nope. For vanlige folk er da 1GB mer enn nok. Hva er det du gjør som krever så mye mer egentlig? Om man ikke vanligvis har 20 ressurs-krevende program oppe til enhver tid er jo også 512MB plenti. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Overkill med 1GB ? Hva har du røkt ? Nope. For vanlige folk er da 1GB mer enn nok. Hva er det du gjør som krever så mye mer egentlig? Om man ikke vanligvis har 20 ressurs-krevende program oppe til enhver tid er jo også 512MB plenti. 1GB burde være et minimum til spill og generelt bruk i dag. Hvis man ikke overklokker vil jeg anbefale 2GB hvis man har råd til det, uten tvil. Har f.eks prøvd BF2 med og uten 2GB ram og jeg merker forskjell i loading osv. Går også bedre hvis jeg skal hoppe ut i windows mens jeg spiller tunge spill. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Kjøp to skikkelige 512MB brikker du. Bare tull med 2GB, er så og si overkill med 1GB i dag og det vil ta en stund før du vil trenge mer. Spar de penga. 1 gb ram er definitivt ikke overkill i dag, det er nok, men ikke for mye. mene som jeg sa tidligere, du får som oftest bedre klokk med 2 stk 512 brikker enn med 2 stk 1024 brikker Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Da går jeg for 1gb ram, 6600gt og ett nytt kabinett! Må ha harddisk og når jeg tenker etter! Det hadde jeg glemt... Men det er vel bare å ta en eller annen 7200rpm med sata? (sitter nå med en 5400(?)rpm som lagger hele systemet ) seagate er vel nok det merket som er mest stille, deretter kommer samsung og så western digital maxtor gidder jeg ikke liste da jeg har lest om en haug med folk som har feil på sine disker etter bare noen få mnd'er, plus at de støyer omtrent som en WD nå trenger jeg vel ikke si hvem jeg anbefaler, da det er lett å se når man trykker på profilen min har også hatt en 40gb og 2 stk 80gb fra samme merke, den ene 80gb'en er død, mene det er sansynligvis fordi molex kontakten hadde løsna å skapte litt problemer. da jeg plugga den til ordentlig igjen så slutta de problemene jeg hadde, i alle fall til den daua 4 dager etterpå mene, det jeg ville fram til, er at WD er sansynligvis den diskprodusenten med minst feil, og selv om den bråker litt mer, så skal du ha et rimelig stille system for å høre noe (utenom knatringa til en raptor da) jeg kommer ikke til å bytte merke med mindre de gjør en langvarig feil med diskene sine. nå har jo spesielt seagate veldig mange fans pga nettop lydnivået, men jeg har med hånda på hjertet aldri sett noen anbefale en seagate framfor en wd basert på pur kvalitet bare et lite tips til slutt: dersom/når du legger inn windows på s-ata disken etterhvert, så bør du koble fra den andre disken under innstalasjonen for å hindre konflikter som ofte oppstår når windows detekter flere disker (spesielt med s-ata og p-ata kombo) Lenke til kommentar
klomp1 Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 (endret) bare et lite tips til slutt: dersom/når du legger inn windows på s-ata disken etterhvert, så bør du koble fra den andre disken under innstalasjonen for å hindre konflikter som ofte oppstår når windows detekter flere disker (spesielt med s-ata og p-ata kombo) Den disken her hiver jeg i dass når jeg får en ny Den er så latterlig dårlig at det er til å grine av =) Brenner det jeg trenger på en dvd, så ordner det seg fint... =) Takk for alle tips... Kjører vel en wd da.. Edit: Finnes d ikke ett 6600 Ultra da? Endret 22. juli 2005 av klomp1 Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 nop ultra er kun for topmodellene ser det ut som, mene 6600GT klokker vanligvis bra, ser mange som har +100mhz på core og +100-200mhz på minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå