linthoo Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Jeg har i det siste hatt en del problemer med pcen min, lurer på om jeg har en smule defekt hovedkort. Jeg reseta bios ved hjelp av cmos og fikk da tilbake intregrert audio fra hovedkortet. Jeg fikk såklart ikke lydkortet til å levere noe lyd da, men nå kom jeg på at det må være derfor. Så nå har jeg disabla audio fra hovedkortet og fått installert lydkortet. men jeg har ingen lyd... den eneste lyden jeg får er windows start lyden. Etter det er det helt stilt. noen som har opplevd noe lignende, eller vet hva feilen kan være ? hilsen frustrert hl2 gjennomfører ( uten lyd atm,zzz) Lenke til kommentar
:chribruu Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 hmm.. hvilken pci-slot står creative kortet i? Lenke til kommentar
linthoo Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 hmm.. hvilken pci-slot står creative kortet i? har prøvd 2 forskjellige, men står vel i... tja (se etter) nr 4 fra AGP porten og nedover Lenke til kommentar
m-jense3 Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) har du satt det skikkelig nedi i slotten da,hvis ikke så kanskje du må ta vekk "mute" knappen....er ikke så mye som kan gå galt med lydkort,enkle greier,sikkert bare en bagatell... Endret 21. juli 2005 av m-jense3 Lenke til kommentar
linthoo Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 System slot egenskaper Plassert i slot PCI4 Type PCI Bruk I bruk Data buss bredde 32-bit Lengde Lang tro meg, er ikke noe mute knapp på nei kortet sitter fint d Lenke til kommentar
m-jense3 Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 har du installert driver da??? Lenke til kommentar
linthoo Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 hehe, ja får jo lyd når windows starter Lenke til kommentar
linthoo Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 avinstallerte nå og installerte igjen mens jeg hadde på mp3. Nå har jeg lyd, men er ikke noe fint å høre på akkurat. er ikke samme lydkvaliteten som vanlig. Får se hva som skjer etter restart. BRB! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Regner med at du har siste av Creative sin driver til lydkortet ditt, xp innstalerer jo default en gammel driver som ikke er helt toppers. Sjekk også at det innebygde lydkortet i bios er disabled (om du har noen), og sjekk for konflikter i Device manager (enhetsbehandling). Til syvende og sist prøv å bytt Pci spor. Lenke til kommentar
linthoo Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 fan, som forventa kom windows lyden. men får ingen lyd ellers :\ audio fra hk'et er disabla. altså on-board audio. Kanskje det er KX driverne sin feil nå da. tester di gamle creative driverne, tror jeg skal ha en DVD her en plass med orginale drivere som fulgte med. Lenke til kommentar
m-jense3 Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 jeg har samme kortet som du har,og etter jeg satt det inn installerte driver'n så gikk alt perfekt... Lenke til kommentar
:chribruu Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Vært i kontrollpanel/lyd/lydenheter og valgt creative sitt som standard? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Last ned siste driver fra creative i steden, om du bruker IE så får du tilgang til auto-oppdatering gjennom web-en deres Lenke til kommentar
m-jense3 Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 det skal IKKE ha noe med driver å gjøre,det kan jeg love deg... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 jeg har samme kortet som du har,og etter jeg satt det inn installerte driver'n så gikk alt perfekt... det skal IKKE ha noe med driver å gjøre,det kan jeg love deg.. Eh? Litt sent kanskje? Kan jo være noe annet selvsagt, men det er sannsynlig at det kan være driveren. I alle fall så vil siste driver utelukke nettop dette. Lenke til kommentar
:chribruu Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Med mitt kort så må jeg installere driver fra cd som fulgte med, for så å oppdatere via updaten til creative. Får ikke lastet ned originaldriver. (ikke i mit tilfelle da). CD'en min er knekt, så jeg måtte laste ned en softmod til audigy4 og en kopi av CD'en til A4 kortet for å få det til å funke. HAr et Audigy 2 ZS platinum pro. Skjønt det sånn at man nesten må kjøpe nytt kort for å få tilgang til programvaren som fulgte med. Ikke har Windows noen driver innbakt hos meg. Lenke til kommentar
linthoo Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 vel, nå fungerer alt når jeg ikke brukte kX sin "nye" driver til kortet. leste at disse driverne skulle være sååå bra Lenke til kommentar
:chribruu Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 vel, nå fungerer alt når jeg ikke brukte kX sin "nye" driver til kortet. leste at disse driverne skulle være sååå bra Hehe.. Godt det ordnet seg da Lenke til kommentar
m-jense3 Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 shit der dreit jeg på draget... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå