hardkjerne Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Hei, nå har jeg prøvd å få hjelp til mitt problem i Overklokking -> Kjøling - Luft og Hardware -> SFF-barebone og stue-PC uten noe respons, så da prøver jeg her (er jo skjermkort-relatert). Problemet mitt er som følger: Forsøkte å poste dette i overklokking -> kjøling luft, men var lite respons der, kanskje noen som har bedre kunskaper her? Har et Radeon 9700 kort tilovers, og tenkte å putte det i barebone maskinen min. Kabinettet er et AOpen XC Cube EZ18. Jeg har tidligere fjern en zalmann heatpipe, men den er det rett å slett ikke plass til i denne maskinen. Kan dere anbefale en GPU-kjøler som er stillegående (skal ikke overklokke), og samtidig er ganske liten? Legger ved noen bilder som viser litt tingenes tilstand: Bilde fra siden. Bilde fra siden nr 2. Bilde bakfra, her ser man at heatpipen også har en "bakside" som dekker pci-kortplassen (der har jeg et trådløstnettverkskort atm som gjerne skal få plass). Endret 21. juli 2005 av vembi Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Zalman saken er noko drit...kortet mitt vart varmare en ved den originale vifta. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) Mulig det, hadde ingen problemer med denne heatpipen. Ofrer gjerne litt høyere temp mot mindre støy, men nå får den ikke plass. Men, uansett, poenget mitt var et alternativ, ikke om heatpipen er bra eller dårlig, comprende? Endret 21. juli 2005 av vembi Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) hvor stor plass har du da egentlig? VF700 er ca 3 cm i høyden ikke no stæsj bakpå kunne det være noe? Edit: Jeg har hatt et 9700 selv, hva med original kjøleren? den er da ganske liten. Endret 21. juli 2005 av TrulZern Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 Ser ut som om det ca er 1,5 - 2 cm klaring. Tror ikke jeg tok vare på orginarkjøleren, uansett bråker den som et uvær (om jeg ikke husker feil). Skal likevel se om den ligger i "rotet" ettsteds. Hadde egentlig håpet på en litt stillegående løsning, menmen, ser dårlig ut... Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 Ser ut som om det blir trangt gitt, har tatt noen nye bilder med stock-viften festet på. Viften er ca 1 cm høy, er lite luft mellom den og kabinettet nå. Viften montert på, fra siden. Plasserte noe ved sidenav (olivenoljeflaske) for å illustrere hvor liten plass det er. Likte ikke støyen på stock-viften. Kjedelig å måtte ofre stillheten for å øke gfx-"powah" i barebonen min . Noen som har noen andre ideer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå