LizZarD- Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Noen som har peil på hvordan man lager musikk for PC-Speaker? Som man f.eks finner i det gode, gamle spillet "Ski Or Die". Må man programmere dette ut fra råkode (hvordan gjør man det?) eller finnes det programmer som er mer visuelle og enklere å bruke? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Jeg vet at det for Win3.11 fantes en "driver" for å bruke PC-speakeren som et vanlig lydkort. Spille av Wav, mod... MP3 (om maskinene i den tida hadde vært kraftige nok). Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 det er strengt tatt bare en port som må kalles i asm. vi drev med dette på skolen, men det er såppass lenge siden at jeg tror jeg vil slite med å grave opp noen kode på det nå Mekka en karaoke-maskin for "pål sine høner" i 1. klasse haha Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 i win32 api kan du bruke beep BOOL BEEP (DWORD dwFreq,DWORD dwDuration) PS: Tiden er i ms. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Dos kommandoen XECHO kan spille ulike toner på beeperen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå