DementedAlbino Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Fikk for ca 2 år siden en altfor avansert kaffemaskin. Den har i grunn bare stått å samlet støv siden jeg fikk den da jeg ikke har likt kaffe før nå nylig. Så nå har jeg lyst å lære meg å lage diverse kaffedrikker, og trenger derfor tips til hvordan det gjøres. Er melkeskummer osv på maskinen, men jeg aner ikke hvordan det skal gjøres, hva som skal i osv for å lage feks cappuccino. Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Cappuccino er vel vanlig (kanskje litt sterkere) kaffe og skum. Skummet lages av skummet melk. Grunnet det lave fettinnholdet gir dette best resultat. Tror det er valgfritt, men jeg liker å ha to ts sukker og en ts sjokoladepulver oppå skummet. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Hvordan virker melkeskumemren? Skal det fylles vann i toppen slik at jeg skal "steame" melken eller noe, eller er jeg helt på vilspor nå? Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Er noe som heter steamer, ja. Du har ikke instruksjonsboken da? Jeg vet dessverre lite om maskiner. Pleier å lage den manuelt. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Cappuccino er faktisk Espresso og melk. Personlig liker eg Espresso mykje bedre enn Cappuccino, men dette er en smakssak. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Cappuccino er faktisk Espresso og melk. Personlig liker eg Espresso mykje bedre enn Cappuccino, men dette er en smakssak. Jeg er en nybegynner innen kaffe, så tror at ren Espresso blir litt i sterkeste laget nå i starten, så er helst cappuccino eller vanlig kaffe med fløye og litt sukker som går ned nå. Trapper ned på fløten og sukkeret, så jeg får vel gjerne teste ut espresso når jeg skal i gang med prosjektet mitt med å lage cappuccino. Noen som vet noe om forholdet mellom melk/espresso for å lage en cappuccino? Skal melken steames før den legges i espressoen, eller gjøres dette når alt er i koppen? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Melken steames først og så heldes espressoen oppi melka etterpå. men her er nok sida som forklare det best: http://www.barista.no/ Under varme drikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå