Gå til innhold

Problemer med vifta på x800XT kortet mitt.*løst*

Anbefalte innlegg

Hei!

Har skikkelig problemer med vifta mi (Arctic Silencer for x800. Har surra rundt i 3 timer med å få den til å gå rundt, men klarer det fortsatt ikke. Gir opp for ikveld, men har allikevel et par spørsmål jeg vil stille.

Det er tre ledninger som går utifra vifta og skal til skjermkortet. Problemet mitt starter herfra. Fordi jeg ikke kan koble til skjermkortet må det til HK. Grunnen til at jeg ikke kan koble til skjermkortet, er at en liten transistorj*vel(?) har svidd seg (legger til bilde senere).

De tre ledningene er gul, rød og svart. Jeg vet at gul=tacho, rød=+, svart=jord. Poblemene mine fortsetter når jeg videre prøver å koble de til HK'et, fordi det funker ikke!!!!!!! :mad::realmad:

Det funka før idag, men istad bestemte den seg for at den ikke skulle mer (har sikkert ikke noe med at jeg prøvde å fikse noe som funka greit nok). Grunnen til at jeg ville gjøre noe i det hele tatt er at varmeverdiene på kortet synes jeg er farlig høye. Opp i mot 90C. Og da skjer da altså dette.

Har noen mulighet til å ta bildet av kortet (x800XT/x800XT PE) sitt ved viftestøpselet? Hadde vært evig takknemlig for da kan jeg kanskje finne ut hva som ev. må byttes ut.

PS! Kan ikke bruke reklamasjon fordi jeg har bytta vifte.

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...