Steinmann Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 heh, ser du ikke det på avataren altså Synes bare du skal ta til deg kritikken rundt tabeller, for det er faktisk helt feil. For din egen del synes jeg du bør sette deg skikkelig inn i html. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Berre så du veit det: Hadde vi bodd i Australia no, kunne du risikert å blitt saksøkt (for inntil 20 000$) for å bryte med Web Accessibility Initiative. Endret 20. juli 2005 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) Føler jeg kommer litt sent med kritikken her, men la gå: Du skriver "aCtive-X Designs består av Joachim Venås. Jeg er født 16.09.1988, og bor i Tomrefjord, Vestnes Kommune." I løpet av et års tid tipper jeg du har skremt vekk 70-80% av dine potensielle kunder, kun pga de to setningene. Dette er ikke din personlige hjemmeside, så at du er 14 år (elns) kan du holde for deg selv, eller i hvert fall ikke trøkke opp i trynet i det øyeblikk man åpner siden. Nok en gang føler jeg for å få utløp for min ekstreme frustrasjon over at PORTEFØLJE (say it with me, P-O-R-T-E-F-Ø-L-J-E!) nok en gang er fatalt feilstavet, men denne gangen viser jeg bare til et tidligere innlegg (se nederste punkt) Nok en gang, dette er ikke din personlige hjemmeside, så en gjestebok gir et utrolig uprofesjonelt inntrykk. Samme gjelder bruk av smileys i hytt og pine Savner en "Om"-side med kontaktinfo, org.nr og denslags. Endret 21. juli 2005 av Loomy Lenke til kommentar
Decline Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 - nei jeg har ikke tenkt å klage på tabeller ettersom jeg henger etter her selv. (Men jeg vedgår ihvertfall at jeg skal lære meg css for å følge standardene) - På "services" siden skriver du altfor mange ganger at prisen diskuteres. Det holder den første gangen, der du skriver at prisen diskuteres generelt, du trenger ikke nevne det igjen på alle produktene... - Er detr ikke litt usikkert å bedømme sine egne kunnskaper gjennom stjerner/karakterer? Det spørs jo hva du sammenligner deg med! - Gjesteboken bør gå. Som nevnt tidligere er dette først og fremst for personlige "hjemmesider". Kanskje du heller skulle hatt tilbakemeldinger fra kunder der? - Greit layout. Tror jeg ville midtstilt den, men jeg spyr ikke som enkelte andre her... - Ville hatt et annet bilde i toppen, et som er mer behagelig, mykere, større former, kanskje et nærbilde av noe. Og logoen din bør definitivt komme bedre frem. Kanskje skrive det under bildet, til høyre? - Rollover på menyen er nesten et must. Det er ikke noe problem, og det gjør mye for inntrykket på siden. Gjerne få fram noen farger med denne, slik at siden sprites litt opp. Just my 5 cents Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 En annen ting jeg stussa på er de altfor tekniske forklaringene av «pakkene» du selger. Tviler på at mannen i gata som skal inn å ha en side vet hva CSS i det hele tatt er - og; hvordan fungerer forresten den pakka? Jeg bidrar med HTML, du med CSS? Lenke til kommentar
lagwagon2 Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 http://www.active-x.dk/?page=order&package=mysql Internal server error? Og hvorfor .dk? Lenke til kommentar
resol Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Tipper det ikke var så veldig mye annet tlds ledig... Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) er enig i det, men blir bare irritert når folk kommer å... ja dere vet.. Har rett? Seriøst, har du tenkt å drive med dette enten som ekstraintekt eller på heltid, så bør du sette deg ned og gå gjennom hva som er gjeldende web-standarder. Ikke se på dette som personlig kritikk, men som et godt råd. For det er det, det er. Edit: skal legge til litt om design også. Siden du lager er fin å se på (noe jeg ikke får til selv, men det er en annen historie ) Men det er et par viktige ting å tenke på når det gjelder design. Det viktigste punktet er at en må lage designet slik en bruker forventer å få det, det betyr i all hovedsak at man forventer respons på hva man foretar seg. I dette tilfellet betyr det; lag en :hover effekt der den hører hjemme (menyen, linker, osv) For all del, å overdrive dette er like feil som å ikke ha de med, men skal du drive med godt design, er det ikke nok med bare fine bilder/farger. det må vere gjennomtenkt også. Plasser element logisk, og gi brukeren respons på det han foretar seg så er du på god vei. (er du interessert I slik kan jeg anbefale Donald Norman's bok "psychology of everyday things" der er det en masse bra tips, samt at den er faktisk sn smule underholdende også ) Endret 21. juli 2005 av Kellendil Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 active-x: Hold på ditt. Kom igjen, la oss fortsette denne diskusjonen. Jeg hiver meg på lag med Domodyret, Mikka, Dunestar, Mr. Berg og Resol og sier siden din er feil skrevet med tanke på (x)HTML. Men, igjen... Vi har jo ikke peiling, vi liker bare å kverulere. Kan du ikke komme med noen motargumenter og gjerne si at vi ikke har peiling. Kanskje du skal ta en titt på hjemmesidene våre og se i kildekoden: Domodyret Mikka Dunestar Mr. Berg Resol Men som sagt... Vi henger bare i dette forumet 24/7 på gøy... Lenke til kommentar
resol Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 du linka litt feil der drange hehe Lenke til kommentar
active-x Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 nå er siden valid XHTML 1.0, er bare å validere, jeg har også forandret det jeg (og kanskje dere) er viktig å ha forandret på Lenke til kommentar
resol Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 tipper du er rimelig drittlei av krtikk nå men det er en ting som irriterer meg på alle sider, og det er target blank...om folk vil gå tilbake til siden din så har dem en tilbake knapp, det er så mye bedre enn å tvinge folk til å åpne siden i nytt vindu, eller fane! Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 nå er siden valid XHTML 1.0 Woho, en samling tabeller - som til og med er valid! Lenke til kommentar
active-x Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 tipper du er rimelig drittlei av krtikk nå men det er en ting som irriterer meg på alle sider, og det er target blank...om folk vil gå tilbake til siden din så har dem en tilbake knapp, det er så mye bedre enn å tvinge folk til å åpne siden i nytt vindu, eller fane! Ja er ganske lei ja, derfor tok jeg til fornuft og prøver å følge de , og det angående target _blank så er det mulig å høyre klikke å åpne i samme da Lenke til kommentar
resol Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 tipper du er rimelig drittlei av krtikk nå men det er en ting som irriterer meg på alle sider, og det er target blank...om folk vil gå tilbake til siden din så har dem en tilbake knapp, det er så mye bedre enn å tvinge folk til å åpne siden i nytt vindu, eller fane! Ja er ganske lei ja, derfor tok jeg til fornuft og prøver å følge de , og det angående target _blank så er det mulig å høyre klikke å åpne i samme da Ja det der med å ta råd fra folk som kan mer enn deg, har mer erfaring enn deg o.l er ille...jeg sa det ikke fordi jeg kommer til å henge daglig på sia di å åpne linker, jeg sa det som et råd, og du vil vel kanskje ha litt besøk på sia di? Da lønner det seg å selge seg på riktlig måte, noe du faktisk ikke fatter, husk at det er du som skal tilby dine tjenester til andre, ikke andre til deg..Gjør hva du vil, men når du sitter der med sia di uten besøk og lurer på hvorfor så bør du kanskje lese over posten her igjen.. Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Ydmykhet er tydeligvis et fremmedord her... Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 ...Gjør hva du vil, men når du sitter der med sia di uten besøk og lurer på hvorfor så bør du kanskje lese over posten her igjen.. Please allow me: gjesp! Forklar ting enkelt og greit, legg fram synspunktene på en ordentlig måte. Ikke bank dem inn med slegge og skremselspropaganda. Lenke til kommentar
resol Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Hvorfor? når han har kun avblåst alt vi har sagt tidligere så ser ikke jeg noen grunn til å puse og dille med han..Ingen her gir vel råd for å være slemme, er jo kun ment som det beste! Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) Hvorfor? når han har kun avblåst alt vi har sagt tidligere så ser ikke jeg noen grunn til å puse og dille med han..Ingen her gir vel råd for å være slemme, er jo kun ment som det beste! Ingen har bedt deg om å puse og dille. Alt jeg har gjort, er å be deg om å roe deg ned. Det er klart at rådene gis for å være snill, men når han - som han sier - ikke forplikter seg til å gjøre noe med tipsene han får, er det da noe mer å gjøre med det? Han har til og med sagt at han vil utbedre mye av det som har blitt påpekt som feil i denne tråden. Med andre ord: Det er ikke noe grunn til å hele tida rippe opp i at "vi" har mer erfaring. Forklar heller hvorfor det skal gjøres på denne måten på en lettfattelig og fin måte. Gi ham deretter selv valget om han vil følge dette rådet. Du kan ikke kreve noe mer. Beklager forresten at dette innlegget er så off-topic. Håper dere har forståelse. Endret 23. juli 2005 av Mikka Lenke til kommentar
resol Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Er faktisk helt rolig jeg, uansett så forklarte jeg faktisk hvorfor target blank er å ikke foretrekke, brukeren burde selv velge om man vil at vinduer skal sprette opp i øst og vest, og klart han skal få gjøre hva han vil med rådene han får, og kunne kanskje spart både meg selv og alle andre for den siste der, men syns det virker en smule arogant og avblåse alt alle andre sier.. Men mulig jeg virker argogant ved å prøve å fortelle ting også..hva vet jeg! Men in the end så har du rett, hans valg, han side, hans "bedrift". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå