Gå til innhold

tilbakemelding på designerside :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kan si noen små ting jeg ikke likte først og fremst:

footern din var ikke pen, eller det er liksom ikke en footer der, ser ut som et bilde som ikke kommer opp..

Og menyen din, ble litt skuffa når jeg hovera den, hadde vært så mye kulere om de var i farger når man tok musa over...

ellers så det vel greit ut...

Lenke til kommentar

XHTML/HTML star1.gifstar1.gif

Du har ikke helt satt deg inn i standardene, som jeg syns er viktig. Utseendemessig så savner jeg en header, samt at siden blir litt liten. Eller ser det ikke så mye grafikk å kommentere på, kanskje bildet i header; har du tatt det selv?

Endret av Domodyret
Lenke til kommentar

Ble litt stilkræsj for meg, med de myke og finne firkantene vs. den brått avkuttede headeren og bunnen av sida. At sida er skeiv gjorde ikke den saken bedre.

Ellers er fargene behagelige. Du bruker tabeller til å designe side, noe som er feil. Les litt mer på www.htmldog.com, www.unrealized.org og andre steder som er kjekke :)

Lenke til kommentar

jeg kan det med tabeller og layers, personlig liker jeg best tables etter egne erfaringer, og noe som egentlig ikke kan kalles feil. At siden er "skrev" som du sier er at jeg er lei av midtstilte sider, som er så normalt at jeg kan spy av det. og angående footeren som ca alle har nevnt er ikke den ferdig enda, har fått kritikk på den før. Domodyret, nei bildet er ikke tatt før, men jeg har tilatelse fra eieren til å bruke det på siden. resol: hver sin smak, jeg kan ikke se for meg den siden der med farger på hoveren.

Lenke til kommentar

du kan ikke kalle tabeller "feil", det høres bare patetisk ut, er ikke noe som er feil eller rett i denne sammenheng. Og desverre, har ikke bildet fullsize her, er ikke hjemme, men kan sikkert upload det eller noe snarest. :)

Lenke til kommentar

active-x: At sida er «skrev» som du kaller det er ikke noe pent. Du kan jo synes hva du vil om den meninga, men ærlig talt...

Og - Jeg anbefaler deg å høre på oss som uttaler oss om kode her inne, vi slenger ikke bare ut påstander i blinde. Og jo, du bruker tabeller feil, og det har vitterlig ingenting med din erfaring på området å gjøre.

Lenke til kommentar
personlig liker jeg best tables etter egne erfaringer, og noe som egentlig ikke kan kalles feil.

Jo, det kan fint kalles feil. Det er helt feil - faktisk helt skivebom. Tabeller er et

element KUN til bruk for tabulære data, og det er forsåvidt det eneste det egner

seg til. Divs skal brukes til layout. Med god bruk av divs vil koden din bli

drastisk redusert, og raskere å laste for brukere med dårlig nettlinje,

bedre for folk som har skrudd av stilark osv.

At siden er "skrev" som du sier er at jeg er lei av midtstilte sider, som er så normalt at jeg kan spy av det.

Håper ikke jeg virker stygg, men å sette den så skeivt er noe av det mest udugelig,

minst gjennomtenkte jeg har sett på nettet på lenge. Det bryter så totalt resten av

harmonien i siden din, og gjør det kraftig asymmetrisk. Den er totalt malplassert,

og ser helt borti natten ut.

Ellers:

• Kjedelig. Jeg savner litt farger.
  • Dårlig typografi. Prøv å utheve overskrifter mer
    og skyv inn en farge.
  • Kan ikke helt bestemme meg for om jeg ønsker menyen
    flyttet under header.
  • Middelmådig header. Imponerer meg ikke - prøv å bruke
    dine evner - det er for å vise dem du har en porteføljeside
    på nettet? ;)
  • Prøv litt større marginer. Teksten er klaustrofobisk trykket
    opp i kantene.

Lenke til kommentar

Dunestar: det jeg mente med egne erfaringer er at jeg bruker mye tables, blandt annet til å lage forum, der blir det mye lettere å bruke tabeller en å bruke divs, å derfor har jeg tatt avgjørelsen å bruke bare tabeller.

Og ikke for å virke stygg tilbake, men jeg kommer ikke til følge dine "tips". Siden er så jeg vil ha den utenom footeren :)

Lenke til kommentar

Ønsker du virkelig ikke at dine eventuelle kunder skal bli servert best mulig vare?

Du insisterer faktisk på å bruke en gammel, utdatert teknikk, fremfor noe som er

enklere og bedre både for deg selv og dine kunder. Det er frekt av deg å sette

10/10 stjerner på dine (X)HTML-kunnskaper og 9/10 på CSS-biten. Ikke en gang

validerer kodene dine.

Vet du hva fordelene ved å kode semantisk og strukturert HTML er? Vi kaller

ofte semantisk og strukturert HTML for standarisert markup. Dette betyr HTML

skrevet etter råd og "lover" fra World Wide Web Consortium (W3C) og andre

standardiseringsorganer. Disse har sammen utviklet nettstandardene og teknologiene

som brukes til å lage og tolke nettbasert innhold. Disse teknologiene skal garantere

holdbarheten for et dokument som publiseres på nettet, og samtidig gjøre disse

dokumentene tilgjengelig for så mange nettbrukere som mulig. Dette tilrettelegger

nettet også for blant annet svaksynte og nettbrukere som har skrudd av eller ikke

har mulighet for visning av stilark. HTML etter nettstandarder effektiviserer hele

kodeskrivningsprosessen, og gjør filstørrelsene mindre, slik at nettsidene krever

mindre båndbredde. Nettsteder som er utviklet i samsvar med disse standardene

kommer til å fungere korrekt også i framtidige nettlesere.

Fortell meg nå hvorfor du ikke vil bytte.

Endret av Dunestar
Lenke til kommentar

Sorry Borry, men jeg er ikke enig med bedømmingen av dine egne HTML/XHTML-kunnskaper. Du har 68 feil! Og i tillegg bruker du tabeller til layout?

Løgn, I say! Løgn!

Annet:

Ser i Firefox at siden starter helt øverst, uten marginer. I Opera 7.54 har siden en margin.

Sett samme marginer på innholdet som på menyen. Det vil ta seg bedre ut.

Tror jeg heller ville satt siden midtstillt, enn å ha den litt på siden.

Endret av Mikka
Lenke til kommentar

Jeg får for det første også fnatt av at siden er justert verken-eller. Ikke i midten og ikke på siden. Det blir fryktelig "urolig" å se på.

Ellers ser siden fin ut, særlig orginalt er det ikke , men det er nå igrunn ikke så farlig heller. Ser mye av Zengarden igjen i designene dine, og det er jo egentlig veldig fint. Siden følger de nåværende "trendene" innen webdesign og det er greit.

Må også få kommentere på footeren som ser ut som den mangler. Helhetsinntrykket hadde blitt bedre med en liten strek.

Psst, angående "firmanavnet" ditt... det er jo et MS-registrert varemerke . Du kan ikke putte din egen © på en annens ! :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...