active-x Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Heisann folkens! Kunne trengt noen tilbakemeldinger på min siste side jeg www.active-x.dk takker for alle tilbakemeldinger Det skader heller ikke å legge igjen en kommentar i gjesteboken Endret 20. juli 2005 av active-x Lenke til kommentar
resol Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 kan si noen små ting jeg ikke likte først og fremst: footern din var ikke pen, eller det er liksom ikke en footer der, ser ut som et bilde som ikke kommer opp.. Og menyen din, ble litt skuffa når jeg hovera den, hadde vært så mye kulere om de var i farger når man tok musa over... ellers så det vel greit ut... Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) XHTML/HTML Du har ikke helt satt deg inn i standardene, som jeg syns er viktig. Utseendemessig så savner jeg en header, samt at siden blir litt liten. Eller ser det ikke så mye grafikk å kommentere på, kanskje bildet i header; har du tatt det selv? Endret 20. juli 2005 av Domodyret Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Ble litt stilkræsj for meg, med de myke og finne firkantene vs. den brått avkuttede headeren og bunnen av sida. At sida er skeiv gjorde ikke den saken bedre. Ellers er fargene behagelige. Du bruker tabeller til å designe side, noe som er feil. Les litt mer på www.htmldog.com, www.unrealized.org og andre steder som er kjekke Lenke til kommentar
active-x Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 jeg kan det med tabeller og layers, personlig liker jeg best tables etter egne erfaringer, og noe som egentlig ikke kan kalles feil. At siden er "skrev" som du sier er at jeg er lei av midtstilte sider, som er så normalt at jeg kan spy av det. og angående footeren som ca alle har nevnt er ikke den ferdig enda, har fått kritikk på den før. Domodyret, nei bildet er ikke tatt før, men jeg har tilatelse fra eieren til å bruke det på siden. resol: hver sin smak, jeg kan ikke se for meg den siden der med farger på hoveren. Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Tabeller er feil, jo. Forresten, kan jeg se fullsize av bildet? Så fint ut Endret 20. juli 2005 av Domodyret Lenke til kommentar
active-x Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 du kan ikke kalle tabeller "feil", det høres bare patetisk ut, er ikke noe som er feil eller rett i denne sammenheng. Og desverre, har ikke bildet fullsize her, er ikke hjemme, men kan sikkert upload det eller noe snarest. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 active-x: At sida er «skrev» som du kaller det er ikke noe pent. Du kan jo synes hva du vil om den meninga, men ærlig talt... Og - Jeg anbefaler deg å høre på oss som uttaler oss om kode her inne, vi slenger ikke bare ut påstander i blinde. Og jo, du bruker tabeller feil, og det har vitterlig ingenting med din erfaring på området å gjøre. Lenke til kommentar
resol Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA tabell tabel'l m1 (diminutiv. av latin tabula 'tavle') skjematisk oversikt i loddrette rekker Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 personlig liker jeg best tables etter egne erfaringer, og noe som egentlig ikke kan kalles feil. Jo, det kan fint kalles feil. Det er helt feil - faktisk helt skivebom. Tabeller er et element KUN til bruk for tabulære data, og det er forsåvidt det eneste det egner seg til. Divs skal brukes til layout. Med god bruk av divs vil koden din bli drastisk redusert, og raskere å laste for brukere med dårlig nettlinje, bedre for folk som har skrudd av stilark osv. At siden er "skrev" som du sier er at jeg er lei av midtstilte sider, som er så normalt at jeg kan spy av det. Håper ikke jeg virker stygg, men å sette den så skeivt er noe av det mest udugelig, minst gjennomtenkte jeg har sett på nettet på lenge. Det bryter så totalt resten av harmonien i siden din, og gjør det kraftig asymmetrisk. Den er totalt malplassert, og ser helt borti natten ut. Ellers: Kjedelig. Jeg savner litt farger. Dårlig typografi. Prøv å utheve overskrifter merog skyv inn en farge. Kan ikke helt bestemme meg for om jeg ønsker menyenflyttet under header. Middelmådig header. Imponerer meg ikke - prøv å brukedine evner - det er for å vise dem du har en porteføljesidepå nettet? Prøv litt større marginer. Teksten er klaustrofobisk trykketopp i kantene. Lenke til kommentar
active-x Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 resol, off-topic? Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) resol, off-topic? Helt relevant. Endret 20. juli 2005 av Dunestar Lenke til kommentar
active-x Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Dunestar: det jeg mente med egne erfaringer er at jeg bruker mye tables, blandt annet til å lage forum, der blir det mye lettere å bruke tabeller en å bruke divs, å derfor har jeg tatt avgjørelsen å bruke bare tabeller. Og ikke for å virke stygg tilbake, men jeg kommer ikke til følge dine "tips". Siden er så jeg vil ha den utenom footeren Lenke til kommentar
resol Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) resol, off-topic? Feil...on og hvorfor spørre om kritikk når du ikke følger noe av det andre sier uansett? beste lærdom er kritikken man får av andre. Endret 20. juli 2005 av resol Lenke til kommentar
active-x Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 jeg vil vite hva andre synest, skrev jeg kanskje i første post at jeg skulle gjøre alt de andre sa? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Du virker ekstremt motvillig mot alt vi sier og foreslår - er det rart vi spør oss hvorfor du spør i det hele tatt? Greit, da har vi kasta bort et kvarter eller så på nada. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Ønsker du virkelig ikke at dine eventuelle kunder skal bli servert best mulig vare? Du insisterer faktisk på å bruke en gammel, utdatert teknikk, fremfor noe som er enklere og bedre både for deg selv og dine kunder. Det er frekt av deg å sette 10/10 stjerner på dine (X)HTML-kunnskaper og 9/10 på CSS-biten. Ikke en gang validerer kodene dine. Vet du hva fordelene ved å kode semantisk og strukturert HTML er? Vi kaller ofte semantisk og strukturert HTML for standarisert markup. Dette betyr HTML skrevet etter råd og "lover" fra World Wide Web Consortium (W3C) og andre standardiseringsorganer. Disse har sammen utviklet nettstandardene og teknologiene som brukes til å lage og tolke nettbasert innhold. Disse teknologiene skal garantere holdbarheten for et dokument som publiseres på nettet, og samtidig gjøre disse dokumentene tilgjengelig for så mange nettbrukere som mulig. Dette tilrettelegger nettet også for blant annet svaksynte og nettbrukere som har skrudd av eller ikke har mulighet for visning av stilark. HTML etter nettstandarder effektiviserer hele kodeskrivningsprosessen, og gjør filstørrelsene mindre, slik at nettsidene krever mindre båndbredde. Nettsteder som er utviklet i samsvar med disse standardene kommer til å fungere korrekt også i framtidige nettlesere. Fortell meg nå hvorfor du ikke vil bytte. Endret 20. juli 2005 av Dunestar Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Sorry Borry, men jeg er ikke enig med bedømmingen av dine egne HTML/XHTML-kunnskaper. Du har 68 feil! Og i tillegg bruker du tabeller til layout? Løgn, I say! Løgn! Annet: Ser i Firefox at siden starter helt øverst, uten marginer. I Opera 7.54 har siden en margin. Sett samme marginer på innholdet som på menyen. Det vil ta seg bedre ut. Tror jeg heller ville satt siden midtstillt, enn å ha den litt på siden. Endret 20. juli 2005 av Mikka Lenke til kommentar
Atypic Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Jeg får for det første også fnatt av at siden er justert verken-eller. Ikke i midten og ikke på siden. Det blir fryktelig "urolig" å se på. Ellers ser siden fin ut, særlig orginalt er det ikke , men det er nå igrunn ikke så farlig heller. Ser mye av Zengarden igjen i designene dine, og det er jo egentlig veldig fint. Siden følger de nåværende "trendene" innen webdesign og det er greit. Må også få kommentere på footeren som ser ut som den mangler. Helhetsinntrykket hadde blitt bedre med en liten strek. Psst, angående "firmanavnet" ditt... det er jo et MS-registrert varemerke . Du kan ikke putte din egen © på en annens ! :-) Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Få høre da, active-x, hvorfor tabeller er riktig? Det skulle jeg likt å hørt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå