Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan få 2stk PC på nett?

Anbefalte innlegg

Skulle nettopp til å trykke på "bestill"-knappen for å kjøpe pc... da det plutselig slo meg: "Farsken! Kommer jeg på nett med denne her? "

Ja, det er et utrolig dumt spørsmål, men faktum er at når jeg får pc'en min, så er det første gang i historien at det i huset mitt er 2 maskiner som er koblet opp mot internett..samtidig.

Det har seg slik at jeg har et helt, vanlig bredbåndsabonnement fra UPC ( Chello Classic ). Helt sikker er jeg ikke, men regner med at det går an å ha to pc'er på nett samtidig med dette, med en viss reduksjon i hastigheten. (Eller trengs det spesielle abonnement for dette?) Men hva i alle dager trenger jeg for å få dette til? En router eller hva det nå kalles? Og byr dette på problemer som man trenger fagfolk eller kunnskapsrike amatører for å takle? Eller er det den enkleste sak i verden?

Nå vet jeg ikke helt om dette innlegget hører til under kategorien "nettverk", men det passer vel bedre inn enn andre steder?

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar, som ga meg omtrent alt det jeg trengte.

Nå lurer jeg bare på hvilken type kabler det er jeg skal bruke. Er det samme type kabel som allerede er mellom pc'en jeg sitter på nå og modemet?

Noe spesielt navn på disse kablene? Kan være greit å ha når jeg skal lete dem frem hos Netshop :thumbup:

Lenke til kommentar
Takker for svar, som ga meg omtrent alt det jeg trengte.

Nå lurer jeg bare på hvilken type kabler det er jeg skal bruke. Er det samme type kabel som allerede er mellom pc'en jeg sitter på nå og modemet?

Noe spesielt navn på disse kablene? Kan være greit å ha når jeg skal lete dem frem hos Netshop  :thumbup:

http://netshop.no/aspx/produkter.aspx?l=3&...16&g2=43&g3=290

går det ikke an å koble opp den ene med usb kabel og den andre med nettverkskabel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...