Dizk Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Heisann. I går så skulle eg installere et program på pc'en. den startet opp som normalt. eg begynte å installere med da krasjet pc'en. så eg måtte jo restarte. men da eg skulle skru pc'en på igjen kommer det ingenting på skjermen. den står i sparemodus. du kan høre at hardisken jobber. det kommer oxo en pipelyd. men den stopper ikke. den har forsåvidt alltid vært der men pleier å stoppe etter 1-2 sekund. nå bare fortesetter den å pipe. eg har ikke peiling på hva som er galt men eg håper noen her kan hjelpe meg. Pc'en eg har er en: 433 mhz prosessor 64 mb ram husker ikke resten... :sad: Lenke til kommentar
Photons Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Har skjermkortet ditt gått føyka? Du kan prøve å skifte port på skjermkortet hvis det er et PCI-kort. Virker ikke dette, så prøv å få lånt et annet skjermkort for å teste. Virker litt usannsynlig at skjermkortet blir ødelagt sånn plutselig... Lenke til kommentar
DR.Ekka Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 et annet tips må jo være å invistere i en ny pc Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Prøvd å ta ut strømkabelen ? .. skulle ikke ha noe å si, men prøv. Slett cmos og prøv å slå på pcen igjen. Hjelper ikke det, så må du prøve "shootout"(pell ut komponenter for å lokalisere feilen. Bytt skjermkort, hjelper det ikke, så prøv å pell ut lydkort osv fortsetter du med dette.) Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Jeg har vært borti kontinuerlig pipelyd på enkelte maskiner når det har vært noe i veien med minnet. Lyden kommer ganske tidlig i oppstart prosessen, og maskinen starter aldri skikkelig opp. Løsning: Bytt minne brikke Lenke til kommentar
melbamix Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Må helt ærlig innrømme at jeg ikke husker alt, men når jeg gikk på skolen husker jeg vi hadde om piping. 3 korte pip var for eks skjermkort, et langt vedvarende var ram osv. Kanskje noen her som husker? Evt har ei web side. Men feil i oppstarten og piping så trur jeg du kan finne ut feilen bare ved å slå opp i den "pipe håndboka" :smile: Lykke til Mvh Melba Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå