samye83 Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Det kan du gjøre på mange forskjellige måter. Du kan gå inni biosen å sette opp mhz på agp porten. Eller kan du bruke software til å gjøre det. Nvidia nTune gjør jo det. Eller last ned NvTweak på hjemme sida til Nvidia. Selv bruker jeg gainward sin expert tool hvis jeg ikke tar feil hehe Edit: Trykk på denne linken og du vil komme til sida til Gainward. Så finner du til expert tool og installer det. Ved hjelp av programmet kan du stille på viftehastigheten, overklokke den osv. Lykke til, ikke spreng kortet da Edit: Grunnen til at jeg bruker Gainward sin verktøy er at leadtek har ikke sin egen. Den funker helt fint, så du trenger ikke å være redd for å bruke den. Endret 20. juli 2005 av samye83 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Kan jeg spørre hvorfor man vil sette opp Hz på AGP-porten? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Kan jeg spørre hvorfor man vil sette opp Hz på AGP-porten? Kanskje sette den ned? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Tror at det er en måte å overklokke kortet på. Er ikke helt sikker azz... Men jeg kan sikkert teste det, se om det blir bedre på 3dmark eller ikke. Vanlig clock er på 60 mhz. Kan sette den til 75 mhz, se hva som skjer Lenke til kommentar
ElvisOJ Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 hehe, derfor jeg lagte denne tråden var for at jeg ville sette hastigheten ned, ettersom at wow klikker hele tia(skjermen blir helt svart og pc'en restarter seg) hadde et 9800pro kort før med samme problemet i wow. der satte jeg agp hastigheten helt ned til "off" noe som viste seg å hjelpe Uansett trenger jeg ikke å stille den ned allikevel nå. klarte å løse problemet på en aen måte det viste seg at cpuen min lå på rundt 60 grader, noe som pc'en annså som altfor varmt. stilte bare opp noe greier som gjorde att pc'en slo seg av når cpu tempen var 72 grader istedenfor 60 problemet var alltså at cpuen ble for varm. Så nå trenger jeg ikke å gjøre kortet dårligere likevel uansett, takk for at dere tok dere tid til å svare, og god natt Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) Det var bra at ting ordnet seg tilslutt. Ofte har cpu'en et lite spill med resten av systemet. Jeg misforsto litt, trodde du ville sette opp. Det er jo det de fleste vil. Men siden problemet ditt er løst nå, dropper jeg testinga av 75 mhz på agp-porten. Edit: Kanskje burde du få deg en bedre kjøler? 60 grader høres litt mye ut syns jeg. Selv har jeg en shuttle ssf boks, og etter modding med 3 stykker 80mm og en 70mm holder hele maskinen rundt 30 grader på alt. Cpu'en ligger på 24 grader idle og 43 grader load. Endret 21. juli 2005 av samye83 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå