Gå til innhold

tyven tok pc'n kjøpe ny for forsikringspenga. 15k

Anbefalte innlegg

heisann. kom nettop hjem fra en ferie i nordnorge men så hadde visst noen vært her før meg :( tok med seg det meste inkl min kjære datamaskin :no: men heldigvis får jeg igjen en god del på forsikringen. dvs 15-18k. :thumbup: har ikke lysst til å bruke mer en rundt 15k på "hoveddelene" skal ha kabinett osv også(forslag?)

Her er da mitt utgangspunkt:

Samsung 19" LCD Syncmaster 930BF TCO-99 700:1, DVI-D, 4ms, 1280x1024

abit AN8 Ultra, nForce4 Ultra,Socket-939 ATX, S-ATA, GbLAN, Firewire, PCI-Ex16

AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

2stk samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

systemdisk samsung SpinPoint P80 80GB IDE ATA/133 8MB 7200RPM

Corsair TWINX1024-3200C2 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200C2 DIMMs

Gainward GeForce 6800GT 256MB GDDR3 GS PCI-Ex,"Ultra/2400PCX GS",2xDVI -Demo1

Totalt : 14358,-

*ville det lønne seg og kjøpe en raptor 40gb til system istedet for samsung 80gb'n jeg har valgt ?

*6800gt eller x800 ?

*er twinx rammen en god ram i forhold til prisen ? skal klokke.

*er 3700+ verdt prisen ? eller er en 3500+ bedre i forhold til pris ?

Skal bruke pc'n til nedlastning og spilling. Vil jeg kunne spille som en gud og laste ned som en helt med det jeg har satt opp ? eller vil tilsvarende produkter gjøre med mer fornøyd ? kom med forslag.

takk for hjelpen.

Lup

Endret av LupeN-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med dual core kan du både spille som en gud å laste ned som en helt :thumbup:

har du litt lite frames kan du overklokke den til en 4800+/5100+ med en god kjøler, men vel å merke du ''kan'', er ikke sikker at det går helt så bra..

Men Dual core cpuene er gode overklokkere

Lenke til kommentar

Hvorfor en treg gammel IDE disk som systemdisk og 2 disker som er mye raskere til lagring?

Ta heller en 74GB Raptor til lagring eller bruk en S-ATA2 disk.

Ellers er det et bra oppsett du har bortsett fra skjermkortet,det synes jeg var dyrt til å være et demokort.

Du får jo et nytt X800XT til den prisen. Eventuelt et X800XL til en billigere penge.

Lenke til kommentar

Note skjermkort.

Jeg ville valgt enten :

ATi X850XT PE

Eller

Nvidia 7800GTX

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310687&cks=PRL

Jeg ville derimot ikke valt ett Nvidia 6800GT, MEN, grunnen for at jeg ikke gjør dette er støy.

X850XT PE støyer lite, men, 7800GTX støyer minst. Rangering i ytelse er følgende :

1 : 7800GTX (helt nytt, dyrest ?)

2 : X850XT PE (vært på markedet noen måneder, litt billigere?)

3 : 6800GT Vært på markedet omtrent like lenge som X850 serien, sannsynligvis også det billigste alternativet.

Så var det opp til deg da.!! Alle kortene er rå... :dribble:

Lenke til kommentar

jeg ville faktisk brukt en liten IDE disk til OS disk selv. mye greiere å ha Windows på en egen harddisk. selv har jeg en gammel 20 GB disk som jeg har Windows 2000 på, mens jeg har 2 andre disker stående i maskina som da er på 120 GB hver. synes dette funker fint jeg. seff OS disken min kunne vært kjappere :p

Lenke til kommentar

så det ville sett slik ut da ?

Antall Webpris Totalt

AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

2990,-

Abit AN8 Ultra, nForce4 Ultra,Socket-939 ATX, S-ATA, GbLAN, Firewire, PCI-Ex16

1099,-

2stk Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

1700,-

Corsair TWINX1024-3200C2 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200C2 DIMMs

1279,-

Gainward GeForce 7800GTX 256MB 2xDVI PCI-Express,"U/3500PCX XP" ViVo

4895,-

Western Digital Raptor 36.7GB SATA 8MB 10000RPM

950,-

Samsung 19" LCD Syncmaster 930BF TCO-99 700:1, DVI-D, 4ms, 1280x1024

3795,-

tilsammen : 16758,- + frakt osv

ser det bra ut nå ?

snakte litt med pappa som har sin egen bedrift og spurte han om jeg kunne kjøpe via bedrift, altså at jeg slepper moms. blir da 25% billigere

:dribble: får vite det senere i uka ;D

Endret av LupeN-
Lenke til kommentar
Med dual core kan du både spille som en gud å laste ned som en helt  :thumbup:

Det går helt fint og laste ned, brenne en dvd, og spille samtidig med en AMD 64 4000+ San diego kjerne

Dual core er oppskrytt :yes:

Da har du ikke lest noen tester. Meget lovende resultater.

Lenke til kommentar

syns det hørtest bra ut med å kjøpe en 250gb i stedet for en 37gb raptor.

tenkte på å ta vekk raptoren, kjøpe en 250gb i stedet for en 200gb også partisjonere 40-50gb til operativ system. også bruke pengene jeg sparte ved å ta vekk raptoren og bytte fra 200 til 250gb til 2gb ram ?

håper dere skjønte noe av det :p hehe =)

svalbard: skal bestille fra komplett.no for å spare litt på frakta. har vel ikke en god 2gb's pakke fra komplett å anbefale også ? :p

btw. kabinett, katoder å litt små stasj skal bestilles fra microplex.no

har tenkt en del på Lian Li pc60b plus noen som har noen invendinger på den ?

Lup

Lenke til kommentar

Ser ikke ut som at komplett har noen gode 2GB sett. Så det å bestille ram fra mpx.no + event noe annet som er billigere tror jeg er like billig/bra som å kjøpe noen dyre, ikke fult så gode brikker fra komplett.no

Feks:

Billigste 2GB fra komplett er 2075kr. Patriot hos mpx koster 1995kr.

Brikkene hos komplett er CL3 brikker, altså en god del dårligere enn Patriot, spes hvis du i det hele tatt har tenkt å overklokke. Men og til vanlig spilling. Vil tror det er 3-4-4-5, mens Patriot er 2-3-2-5.

Altså 80kr å spare på selve brikkene, men så kommer frakten på ca 110kr i oppkrav. Altså 30kr dyrere å kjøpe brikker som jeg vil påstå er "dobbelt" så gode.

Lenke til kommentar

Hvis du skal handle igjennom bedriften til faren din bør du vel bestille det du skulle ha fra komplett på www.norek.no da komplett får varene sine derfra å du slipper et mellomled + litt billigere varer.

Kan eventuelt kikke på www.itegra.no

(Faren din må registrere bedriften på begge steder for å få sett noe pris.)

Endret av BKB
Lenke til kommentar
Ser ikke ut som at komplett har noen gode 2GB sett. Så det å bestille ram fra mpx.no + event noe annet som er billigere tror jeg er like billig/bra som å kjøpe noen dyre, ikke fult så gode brikker fra komplett.no

Feks:

Billigste 2GB fra komplett er 2075kr. Patriot hos mpx koster 1995kr.

Brikkene hos komplett er CL3 brikker, altså en god del dårligere enn Patriot, spes hvis du i det hele tatt har tenkt å overklokke. Men og til vanlig spilling. Vil tror det er 3-4-4-5, mens Patriot er 2-3-2-5.

Altså 80kr å spare på selve brikkene, men så kommer frakten på ca 110kr i oppkrav. Altså 30kr dyrere å kjøpe brikker som jeg vil påstå er "dobbelt" så gode.

ja det er vel kansje noe lurt ved det der, kansje noen av de andre delene jeg skal ha er billigere på mpx en på komplett også. *skal se*

edit: komplett.no var nede nå så fikk ikke sjekka, men blir vel kansje å bestille alle delene fra mpx.no ?

Endret av LupeN-
Lenke til kommentar

Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering.

Ved kjøp:

Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for AMD/Intel kan dette også med fordel inkluderes.

Døme på gode emnefelt:

•  

• Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett)

• Ny Stille-PC til 10000 kr.

• Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett).

Ved salg:

Er du ute etter pris på din gamle pc, pc deler kan du opplyse om alder og event. hvilke delere det gjelder. Du trenger ikke prøve å presse inn alle delene hvor du etterspørr pris, men det kan være en fordel å legge inn de som du forventer vil ha høyest verdi.

Døme:

•  

• Selge-PC: AMD 1Ghz, 256MB RAM, 180GB HD mm. 3år

• Selge-deler: 2x256MB Noname RAM, 120GB HD

• Selge-PC: Dell P4 2.4GHz 3 år gammel

Merk dog at dette er dømer, det en etterlyser er mer informasjon enn at du skal selge pc eller deler!

Du er alltid tjent med et informativt emnefelt slik at de som event. kan hjelpe deg finner den.

Minner forøvrig om forumreglene:

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...