Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Netopia 3351 og NGT IP-passthrough

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal sette opp Netopia mot NGT nå, men har overhodet ikke lyst til å bruke router/firewall funksjonaliteten i den. Utrolig kronglete og støtter ikke DDNS så vidt jeg kan se.

Skal derfor teste ut IP-passthough funksjonaliteten som jeg har funnet arktikkel på.

I den forbindelse lurer jeg på følgende:

1. Er det da Netopia som tar seg av opkobling (brukernavn/passord) mot NGT ?

2. Vil man ved å koble den til WAN porten på min eksisterende router bruke D-Link sin firewall og ikke Netopia sin ? Eller kort sagt at Netopia overhodet ikke gjøre noe med IP pakkene bortsett fra å videresende disse til D-Link routeren.

Hvis ikke dette funker så kommer jeg til å bytte tilbake til gode gamle Telenor der man ikke har disse problemene. Skulle også koble opp mot NGT i dag, men de får ikke modemet til å funke, så de må sende meg et nytt. Og de blunker ikke engang når dette tar 3-4 dager :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Netopia 3351 kan man resette med en binders eller lignende og deretter aktivere den på aktivering.nextgentel.no . Jeg har testet IP pass og linksys wrt54g. Virket forsåvidt fint, eneste var at den falt av nett av og til. Usikker på hvorfor, muligens grunnet ngt's dchp lease tid på 120 sek.

Lenke til kommentar

Hei,

Fulgte anvisningen på http://www.ntavados.net/guide/ngt

Så langt så godt.

Men så er spørsmålet hva man skal gjøre på D-Link routeren ?

Må vel plugge den inn i WAN porten.

Men hva skal man da sette opp i WAN oppsettet på D-Link routeren ?

Har valget mellom static, DHCP, PPOE, PPTP og L2TP.

De tre siste er jo utelukket.

Noen som vet hva som må gjøres ?

Lenke til kommentar
Jeg har også fulgt guiden, og er "ferdig" med netopiaen.

Det er innstillingene i linksys routeren min jeg lurer på.

Den er satt til aut. DHCP, og får ip 10.0.0.2 fra netopia.

Det er jo åpenbart på IP-en at du ikke har fått satt den i rett modus, prøvd en ganng til?

Lenke til kommentar

Har kommet litt lengre etter det innlegget der. Har nå fått routeren til å motta addresse fra Nextgentel, og routeren pinger feks www.hardware.no uten prob. Saken er nå at jeg ikke kommer på nett med maskinene som er koblet til routeren. Er helt sikkert en eller annen lame setting jeg ikke har aktivert...

Lenke til kommentar

Og hvis du er koblet rett på ngt-boksen uten ruter så får du da wan-ip tildelt? ikke 10.0.0.x?

hva har du i wan opsettet på ruteren din da?

på min har jeg satt den til nynamic ip adress (dlink 624), hvor den automatisk mottar ip fra isp.

Endret av Goebbels
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...