petterg Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Har planer om et lite server-byggeprosjekt hvor TV-ut hadde vært kjekt. Den skal bare brukes til litt nødskjern under terminaljobbing når dataskjerm ikke er tilgjengelig. (Gjøre nettverksinstillinger slik at jeg kan få opp en ssh forbindelse fra annen maskin.) Jeg har to skjermkort tilgjengelig: Et ati rage 128 med vga, RCA og s-video utgang og et Number Nine (nvidia) TNT2 M64 med DVI og s-video utgang. Hvordan kan jeg få tv-ut til å virke på noen av disse kortene? (Jeg vil foretrekke å bruke ati kortet) Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 ATi Rage 128 er såvidt jeg vet veldig bra støttet under GNU/Linux, selv om jeg selv ikke har prøvd TV-ut. Du kan f.eks ta en titt her: http://www.linmag.no/article/articleview/651/1/25/ Lenke til kommentar
petterg Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 Takk, jeg prøver med ati kortet. Blir spennende å se hvor det bærer. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 Her er det noe muffens! Med kjerna som jeg mener har riktige drivere kompilert inn får jeg X på både tv og vga utgangen. Men når jeg avslutter X forsvinner bilde fra begge skjermer! Desuten - hvis TV er koblet til når maskina booter forsvinner bilde så fort kjerna begynner å laste. (Jeg har bilde på begge skjermer i grub!) X måtte settes opp til å bruke vesa driver for å gi tvbilde. Siden jeg ikke er veldig intresert i kjøre X, tenkte jeg at å kompilere vesa driveren inn i kjærnen kunne være en idee for å holde tvbildet også etter grub. Det resulterte i at begge skjermbilder forsvant når kjerna laster. Ved å logge inn i blinde, starte atitvout og startx, får jeg bilde på begge skjermer. Og når x avsluttes holder den (i motsetning til kjerna uten vesa driver) bildet på vgautgangen. hvordan kan jeg få tvbilde uten å måtte starte X? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå