Gå til innhold

Overklokking av AMD64 3700+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for tipset Andy_12, men jeg har allerede fått dette tipset av Skink_123 tildligere i denne tråden...

Trodde ikke man trengte å sette ned HTT multiplier til 3x før man rundet 250 Mhz HTT men.

De fleste mener jo at man skal holde HTT*HTT multi under 1000.

Jeg har som sagt fått maskinen til å gå stabilt på 2.6Ghz med 260 HTT og

10x multiplier. Da var HTT multi på 3x.

Lenke til kommentar

VCore har jeg vel hatt oppe i 1.65, men til ingen nytte. Da begynte temperaturen

å krype over 50 grader på load, syntes det ble litt mye...

 

Jeg har ikke klart å få CPU'en til å klare 1/2 times testen i OCCT på over

2.7Ghz. Men det går fint med 2.7Ghz og 1.52 VCore.

Jeg har ikke kjørt noen langvarig testing av CPU, inntil jeg kjørte

torture testen i OCCT i går kveld. Den gikk i 4 timer før den feilet.

CPU'en er med andre ord ikke stabil på 2.7Ghz heller. Mulig den trenger

litt mer spenning. Kjører torture test nå på 2.65Ghz med samme VCore.

 

Kan det tenkes at CPU'en trenger en aldri så liten burn in periode?

Det er andre her på forumet som har hatt tilsynelatende lite klokkevillige

CPU'er som har kjørt Prime i 24 timer med litt høy VCore. Da har CPU'en

plutselig blitt mer klokkevillig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
VCore har jeg vel hatt oppe i 1.65, men til ingen nytte. Da begynte temperaturen

å krype over 50 grader på load, syntes det ble litt mye...

 

Jeg har ikke klart å få CPU'en til å klare 1/2 times testen i OCCT på over

2.7Ghz. Men det går fint med 2.7Ghz og 1.52 VCore.

Jeg har ikke kjørt noen langvarig testing av CPU, inntil jeg kjørte

torture testen i OCCT i går kveld. Den gikk i 4 timer før den feilet.

CPU'en er med andre ord ikke stabil på 2.7Ghz heller. Mulig den trenger

litt mer spenning. Kjører torture test nå på 2.65Ghz med samme VCore.

 

Kan det tenkes at CPU'en trenger en aldri så liten burn in periode?

Det er andre her på forumet som har hatt tilsynelatende lite klokkevillige

CPU'er som har kjørt Prime i 24 timer med litt høy VCore. Da har CPU'en

plutselig blitt mer klokkevillig.

Hvordan gikk den torture testen...? -kjører du på luft?

Lenke til kommentar

Jeg kjører nå 260X10, 1,5V på core, og HTT på X3. Timings på RAM er 2-2-2-8 på 3.6V (PC4000 gold VX fra OCZ) -jeg har funnet den foreløpig å være stabil på dette nivået. På 2.65X10 går det ikke så bra, og feil opptrer i på 35-45 minutter avhengig av (systool, test size pattern 64 million) -jeg har testet opp mot 262X10 stabilt i 30 minutter men det er for lite til å si om det er holdbart.

 

Kanskje jeg kjøper meg disse...http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14650

Lenke til kommentar
Jeg kjører nå 260X10, 1,5V på core, og HTT på X3. Timings på RAM er 2-2-2-8 på 3.6V (PC4000 gold VX fra OCZ) -jeg har funnet den foreløpig å være stabil på dette nivået. På 2.65X10 går det ikke så bra, og feil opptrer i på 35-45 minutter avhengig av (systool, test size pattern 64 million) -jeg har testet opp mot 262X10 stabilt i 30 minutter men det er for lite til å si om det er holdbart.

 

Kanskje jeg kjøper meg disse...http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14650

Prøvd 260x11 ?

 

Uansett, tror de VX brikkene dine vil yte bedre enn de TCCD chipene.

Lenke til kommentar
Jeg kjører nå 260X10, 1,5V på core, og HTT på X3. Timings på RAM er 2-2-2-8 på 3.6V (PC4000 gold VX fra OCZ) -jeg har funnet den foreløpig å være stabil på dette nivået. På 2.65X10 går det ikke så bra, og feil opptrer i på 35-45 minutter avhengig av (systool, test size pattern 64 million) -jeg har testet opp mot 262X10 stabilt i 30 minutter men det er for lite til å si om det er holdbart.

 

Kanskje jeg kjøper meg disse...http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14650

Prøvd 260x11 ?

 

Uansett, tror de VX brikkene dine vil yte bedre enn de TCCD chipene.

Det kan se ut til at jeg vil måtte gå ned på timings her, da systemet mitt ikke ville reboote her etter å ha gått 3 timer på 260X10 (1.504V), med RAM timings på 2-2-2-8-15 på 3.6V, fungerte heltfint i hele kveld, og ble slått av. Ikke reboot her da jeg kom hjem i natt. Hva grunnen enn måtte være-her resettes uansett CMOS i natt...

 

...Multiplier på 11 vil nå brukes, da jeg er er høyst usikker på bruken av halve multipliers...

 

I første omgang vil 250X11 prøves, og core på 275, så får vi se i morgen om det fungerer...er det stabilt blir 255 neste!

 

Ram timings vil settes til 2-2-2-6-7 her i gården på 3.5V, men 250 X11

 

Personlig mistenker jeg RAM for å være flaskehalsen her, og PC 4800 vurderes ønsket i julegave.

 

PC 4000VX leverer det den lover, men jeg er ikke så sikker på at Hardware.nos test kan sies å være representativ. Den heftigste timingen jeg har oppnådd stabilt på dem er 1.5-2-2-2-7 på 3.5V på 2.46X10....

 

-ja, jeg har DFI...

Endret av bjornh
Lenke til kommentar
Hvis ikke brikkene dine klarer 250Mhz på 3.3v, er det grunn til RMA, de holder jo ikke det de lover.

 

Mine brikker klarer uten problemer 255Mhz 1.5-2-2-6 3.3v.

det tror jeg de klarer, i midlertid kjører jeg etter trasen som er 6, TRC på 7, og da trengs mer volt.

 

Sjekket den testen som det er linket til lenger opp, og jeg tror dte er prosessoren som flaskehalser her. Minnet jobber helt greit oppover på høyere spenning, men prosessoren virker å bli ustabil. 250X11 testes i kveld.

 

OCZ lover 2-2-2-8 ved 3.3V, så de er innenfor garantien...og det stemmer. http://www.ocztechnology.com/products/memo...channel_gold_vx

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...