d_stenvig Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Den ene hardisken min (WD 80GB) sa takk for seg for noen minutter siden. Systemet ser den ikke lenger, og da må jeg vel bare anta at den er død? (..kom gjerne med forslag her) Men hardisken var bare matrielt, og kan erstattes. Men på den lå en stor Mp3 samling som jeg har brukt uendelig mange timer på (ripping, omnavning, sortering osv).. Og heldigvis (kanskje..) har jeg en iPod med hele samlingen på. Finnes det en måte å gjennvinne Mp3'ene fra iPoden med original id3tags og det hele, til harddisk?? Er ganske desp nå!! Lenke til kommentar
K.. Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 For å sjekke om disken er helt død, se om du finner den i BIOS. Dobbelsjekk også IDE-kabler, just in case! Finner ikke BIOS disken, er jeg stygt redd for at den har tatt kvelden. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Skulle vel gå helt fint å kopiere over fra Ipod med programvaren som følger med? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Er vel bare å kjøre GetDataBack for NTFS/FAT32 og håpe på det beste. Prøv å bytt om kabler etc... sjekk BIOS som nummer to foreslår. Endret 20. juli 2005 av lavizh Lenke til kommentar
moddy Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Du kan prøve å kjøre Norton Ghost fra DOS. Jeg har hatt samme problem en gang og så ikke driven i Windows, ergo ikke i Ghost Windows, men med Ghost i DOS kunne jeg se disken og ta back up av hele disken uten en feil. Redder alle familiebildene på den måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå