Gå til innhold

p4 3,4 ghz+Bitspower Silent storm 55 grader?

vehel

Anbefalte innlegg

Jeg er egentlig ingen overklokker, men har store problemer med å få ned temperaturen på cpu`en min. Kjøpte meg derfor Bitspower Silent storm 120mm, men har fortsatt ingen bedring på cpu-tempen!!! Den ligger rundt 55 grader, selv uten load. Ved maks load er vi over 70 grader. Tempen på hk er kun 34 grader. Hva er galt?

Maskin:

p4 3,4ghz

p5ad2-premium

Bitspower Silent storm 120mm

Med viften som kommer med cpu`en fra intel, hadde jeg samme problem. Er det ikke rart at dette ikke hjelper med denne nye viften. Bruker varmepasta, men kanskje for lite?

HJELP!!! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fyren har jo kjøpt ny vifte, så tviler på at støv mellom ribbene er problemet.

Jeg har også en P4, 3.0GHz, om med vannkjøling ligger den på 40- 58.

Så prescott (eller preschott) er veldig varme. Tror ikke det er noen stor fare, men jeg ville kanskje prøvd å sjekka at den sitter riktig, og at den har god kontakt, kanskje sette på ny kjølepasta, hvis det trengs. Tror jeg ville prøvd å holde den under 70, sjøl om jeg tviler på at den tar noen skade av det. Fortell gjerne litt mer, vilken kjølepasta? Og hvilken socket?

-Jeg blei lei de tåpelige "festene" som var på socket 775, og bytta til mutter og skruer, det er det beste. :p

Lykke til!

Lenke til kommentar
Fyren har jo kjøpt ny vifte, så tviler på at støv mellom ribbene er problemet.

Jeg har også en P4, 3.0GHz, om med vannkjøling ligger den på 40- 58.

Så prescott (eller preschott) er veldig varme.  Tror ikke det er noen stor fare, men jeg ville kanskje prøvd å sjekka at den sitter riktig, og at den har god kontakt, kanskje sette på ny kjølepasta, hvis det trengs. Tror jeg ville prøvd å holde den under 70, sjøl om jeg tviler på at den tar noen skade av det. Fortell gjerne litt mer, vilken kjølepasta? Og hvilken socket?

-Jeg blei lei de tåpelige "festene" som var på socket 775, og bytta til mutter og skruer, det er det beste.  :p

Lykke til!

hehe jeg har luftkjøling og 45c på en p4 prescott 3,2ghz....

Endret av haakie
Lenke til kommentar
Hørt om kabinettvifter?

Er mer enn bare CPU'en som genererer varme i et kabinett, så er en god idé å få transportert ut all den varme luften. Nytter lite å kjøle med luft som holder 45 grader ;).

du har vist misforstått litt:jeg har 45 på cpu og 28 i kabbinettet... ;)

Endret av haakie
Lenke til kommentar
Hørt om kabinettvifter?

Er mer enn bare CPU'en som genererer varme i et kabinett, så er en god idé å få transportert ut all den varme luften. Nytter lite å kjøle med luft som holder 45 grader ;).

Så var jo dette svaret ment til trådstarter da vennen :p

Lenke til kommentar
Hørt om kabinettvifter?

Så var jo dette svaret ment til trådstarter da vennen :p

okey d forklarer en del... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...