lokeland Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) I lokalmiljøet her har vi noen planer om å starte opp TV som streames over nett.. Høres kanskje litt vilt ut, men det har jo blitt gjort før! Så altså.. Hvordan er det med linja vi trenger? Programvare? Maskinvare? Om vi får til dette prøver vi å bli sponsa.. Men vi må finne ut måter å tjene noe penger igjennom selve TVen! Reklame etterhvert som den blir kjent, men hva i starten? Siden detta har med maskinvare og programvare poster jeg bare her, så får moderator gjør hva han/hun vil med tråden.. Endret 20. juli 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 Nobody? Er vel en feilpost også.. Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Det trengs vel litt mer info før man kan komme med noen konkrete forslag. Er det livestreaming du snakker om? Hva er kilden din og evt. hvor mange kilder har du? Hvilken codec og kvalitet ønsker du å bruke? Internett eller LAN? Hvor mange samtidige brukere tror du det kan bli? Og ikke minst; er dette noe som skal betales av egen lomme, eller finnes det et budsjett?? -Kisp Lenke til kommentar
pfviv Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Hay. Det er ett programm jeg tenkte på med en gang http://www.videolan.org/streaming/ Dette er gratis og fungerer fint. har sett det i bruk på Universitetet i Trondheim. Lykke til Ivan Lenke til kommentar
kvase Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Hay. Det er ett programm jeg tenkte på med en gang http://www.videolan.org/streaming/ Dette er gratis og fungerer fint. har sett det i bruk på Universitetet i Trondheim. Lykke til Ivan tenker det programet er det du trenger Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Om du skal streame live, er det enklest å sette opp en multicast-server. Sjekk opp om ISP-en di støtter det først, såvidt jeg vet støtter VLC multicast. Les mer på wiki. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) Takk, takk.. Det her med budsjettet om prosjektet i det hele tatt blir satt i gang er usikkert.. Men hva slags linje trenger vi? Hva er beste måte å ordne dette på? Og hvor mye power trenger vi i serverne? Forresten så er vel poenget da å ha et videokamera eller to som vi kan bytte om på og legge til effekter f.eks. en rullende tekst nederst osv.. Endret 21. juli 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
Albino Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Det som er trist med multicast er at seernes ISPer må også støtte multicast, og det er ikke alle som støtter dette. Tror du kunne kommet deg unna med en ganske rimelig server. En helt vanlig hjemme PC hadde vel vært nok. Det blir bare sendt en strøm (f.eks. 600kbits/s) til din ISP, og routerene der duplikerer dataene videre til seerne. ISPer må få ræva i gir! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå