Tha_Zaynt Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Jeg har sett noen steder der det står hvilken side den siste brukeren kom fra. Hvordan finner jeg ut dette med PHP? Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Ja du tenker på hvilket land? hmm. Vet ikke helt. Hva med å finne ISP hostname og sjekker domeneetternavnet, for så å sammenligne opp mot en array med alle lands "etternavn". $hostname = gethostbyaddr($_SERVER['REMOTE_ADDR']); Det er godt mulig at jeg er helt på bærtur her. Men det var det som falt meg inn. Edit: Nei det tror jeg ikke fungerer så godt. Nextgentel operer iallefall med hostnames som slutter på .com. Og det er sikkert mange andre som gjør det. Ble litt interessert nå jeg også. hrm edit: fant denne siden. skal se på den nå. http://www.phptutorial.info/iptocountry/the_script.html Denne virka jo grei: http://www.hotscripts.com/Detailed/35789.html Endret 20. juli 2005 av arnizzz Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Eller hvis du tenker på hvilken side en besøkende kom fra, inn på din side: $_SERVER["HTTP_REFERER"] Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Eller hvis du tenker på hvilken side en besøkende kom fra, inn på din side:$_SERVER["HTTP_REFERER"] Ja når jeg leser om igjen så er det jo det han mener.. Dårlig lesing Lenke til kommentar
Hazno Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Merk: HTTP_REFERER funker ikke om den besøkende har Norton Internet Security aktivert. Fant ut dette da jeg selv brukte $_SERVER['HTTP_REFERER'] på en side, og en kompis av meg skulle teste den, og vi oppdaget noe var galt. Han disablet da NIS, og alt funket som det skulle. Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Alltid noe dritt med Norton :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå