Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows - Stasjonen er ikke klar

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg installerte Windows en eller annen gang i fjor høst, direkte med SP2 på CD-platen, men problemet jeg skal til å fortelle om - dukket opp i vår.

Jeg reinstallerte for et par uker siden, og problemet er her enda.

Riktignok fikk jeg det mest når jeg skulle avslutte før, og ikke hver gang. Nå får jeg det nesten hver gang jeg starter maskinen, OG noen ganger når jeg avslutter.

Dialogtittel: Windows - Stasjonen er ikke klar

Dialog: Stasjonen er ikke klar for bruk. Døren kan være åpen. Kontroller stasjon A:, og pass på at en diskett er satt inn og at døren er lukket.

Valg: [Avbryt] [Prøv på nytt] [Fortsett ]

Har alt lastet ned fra Windows Update, og Office Update, med unntak av nVidiadriver.

Har også fullstendig oppdatert NOD32 Antivirus, MS AntiSpyware, Spybot Search & Destroy v1.4 og Lavasoft Ad-Aware 1.06.

I tillegg har jeg følgende programvare installert akkurat nå:

• PuTTY (nightsnap for ca. to uker tilbake)
  • Media Player Classic v6.4.8.4
  • OpenOffice.org 1.9.something
  • Firefox 1.0.4
  • Thunderbird 1.0.2
  • Alcohol 120 %
  • BitComet
  • ByePass klient m/Java 1.4
  • Clue 6.1
  • DivX 6
  • hkSFV
  • iTunes m/Quicktime
  • Office 2003 norsk fullt oppdatert
  • Nokia PC Suite
  • VideoLAN
  • WinRAR
  • WinSCP3
  • Trillian 3.1
  • Acrobat Reader 7

Jeg har en Pentium 4 2.8GHz, klokket til 3.0GHz. 512MB RAM.

4 x 120GB disker (2 av de i RAID 2+0 (står i oppstart), utgjør en stasjon på 240GB) + en på 80GB.

LG DVD-RAM-stasjon.

Sånn utenom denne feilmeldingen, så har jeg det bare fint. Driver selv mye med seriøs feilsøking og PC-support - men akkurat denne feilmeldingen har jeg kjørt meg litt fast på. Da jeg ikke har engelsk OS, og ikke helt klarer å si hva den feilmeldingen eventuelt hadde vært oversatt til engelsk - så har jeg ikke fått søkt MS KB så godt.

Ingen skumle ting i oppstartssektorene heller (inkludert HKLM/Software/..../Run/)

:(

post-238-1121878288_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig dette er et teit svar, men det høres ut som det er noe tull med diskettstasjonen din.

Hvis du har det da?

Prøv i så fall å koble strøm og signalkabelen fra den, og se om feilmeldingen forsvinner.

Uansett høres det ut som et hardware- problem, siden feilmeldingen fortsatte etter re- innstalering. Så fremt du formaterte hardisken da.

Lenke til kommentar

Det glemte jeg å si .. Beklager .. dumme meg! :p

Jeg har ikke, og har aldri hatt diskettstasjon. Og BIOS er satt opp til å ikke bry seg om noe diskettstasjon. For BIOS sin del, så er ikke diskettstasjoner oppfunnet en gang. Så hvorfor driver Windows og klager?

Å ta TweakUI, å få den til å skjule A: og B:, hjelper heller ikke.

Endret av ting
Lenke til kommentar
Hva er egentlig Stasjon A: på din maskin?

Den eksisterer ikke - Den finnes ikke.

Det som er problemet. I Windows er A: og B: reservert til diskettstasjoner, selv om man ikke har de. Så jeg kan ikke f.eks. har Windows på C:\, og lage meg et raid jeg vil kalle A:. C: er laveste drev jeg kan velge selv.

Så A: og B: er ikke eksisterende for min del, og det gjør bare feilmeldingen enda mer plagsom.

Jeg har begynt å lure på om det kan være antivirusprogrammet - NOD32 - som gjør noen sjekker, men jeg nekter å tro at et ellers perfekt program -- kan gjøre slike feil.

Lenke til kommentar

Problemet er nok trolig løst, og jeg er litt flau .. :blush:

Jeg deaktiverte NOD32 sin "AMON" (dvs. den scanneren som ALLTID er aktiv, bakgrunnsscanner .. hele poenget med et antivirusprogram, osv.. bla bla bla).

Fikk ingen feilmeldinger.

Så ser jeg over setup av den nå når jeg skal til å aktiver den igjen. Og under valget "Detection" -> "Media", så er det krysset for diskettes, local og network.

Trolig er det krysset for "diskettes" som har tullet så vannvittig.

Men det er dårlig gjort av NOD32 å lage programmet slik, når jeg i utgangspunktet aldri har HATT diskettstasjon.

Vi får se ... Om feilmeldingen kommer igjen, og det ikke viser seg å være NOD32 allikevel, så vil jeg poste her igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...