Gå til innhold

Hvordan tjene ekstra penger?

Anbefalte innlegg

Tja, setter man seg skikkelig inn i prisene på dagligvarer (hører det er en fulltidsjobb) så sparer man en god del - kanskje oppunder 100.000 i løpet av et år :p

Neida, for å være seriøs:

Hjemmehjelp med datamaskiner og nettverk.

^^ I'm with stupid

Det er visst ikke så dårlig marked for slikt i området vårt. Kjenner et par som driver med det, og ifm. firmaoppstart i høst gjorde vi en undersøkelse som viser at det er mange, spesielt i nabolaget ditt (yngre folk der enn borte ved meg), som trenger og er villige til å betale for datahjelp.

Organisasjonsmessig er du vel klar for det, så det er bare å henge opp lapper på butikkene rundt :) Så lenge du ikke priser deg ut, og yter god service så bør det være mulig å yte en slant. Så kan du bruke meg som ekstern konsulent hvis du sliter vettu :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hjelper en gammel nabo med altfor mye penger (måtte falle for fristelsen å sjekke, 52 millioner i formue) som gir MEG, og jeg er ikke ekspert..., fort vekk 500 kroner for en en times tid... Henger masse oppslag i området vårt fra "DaveG" datahjelp, han tar visst 300 inkl. mva, men du vet, kan du kalle det hobby, slipper du innbetaling av mva og får friere vilkår... Et enormt marked ihvertfall. :)

Lenke til kommentar
Synes da vekter var et godt forslag? Sålenge du har gått gjennom førstegangstjeneste.

Det gir jo en viss grad av mening, men å ha gått gjennom førstegangstjenesten er vel ikke et must for å bli vekter ?

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Synes da vekter var et godt forslag? Sålenge du har gått gjennom førstegangstjeneste.

Det gir jo en viss grad av mening, men å ha gått gjennom førstegangstjenesten er vel ikke et must for å bli vekter ?

Jeg skal gå lærlingtiden min som vekter samme år som jeg fullfører 1. gangstjenesten. Vet ikke hvordan det er ellers, men mener å ha sett folk uten fullført 1. gangstjeneste som har jobb som vekter.

Lenke til kommentar
Du kan bli leiemorder.. Godt betalt vil jeg tro, og ikke så veeeldig vanskelig

Jeg ville tro at det er ganske vanskelig å være leiemorder i dagens samfunn, spesielt i et land som Norge.

Politiet har avanserte måter å finne spor på, ikke engang pistol/rifle er slik det engang var.

I et land som Norge er ikke våpen allment eie, og politiet kan av kulen som regel finne ut hva slags våpen prosjektilet ble skutt ifra. Deretter kan de sjekke det opp mot sin database over folk som lovlig eier våpen i landet.

Deretter tipper jeg at de sjekker rundt i det kriminelle miljøet.

Skal man anskaffe seg et ordentlig skytevåpen må man som regel gjennom en av disse kanalene, og politiet har en del innsikt i begge, og spesielt da våpen anskaffet på lovlige vis.

Siden en leiemorder antageligvis er godt opplært i våpenbruk er det vel ikke helt feil å anta at mange leiemordere går igjennom kurset som trengs for å kunne kjøpe våpen, da slipper de også unødvendig oppsikt i den kriminelle underverdenen.

Leiemord er nok lettere i land med korrupt politivesen eller steder der våpen er langt mer allmennlig.

Var kødd dette innlegget også, bare så det er sagt :p

Endret av Baron Ereksjon
Lenke til kommentar

DesertGlow Hoe's a/s

Selge ladys for en billig penge, plukke dem opp fra gata så de kan slippe å henge.

Selg dem til folk som har lyst på litt kos, om de ikke betaler så blir de til eplemos.

Kjøp deg en lilla pels og vær mannen i gata, og lønna skal du av jentene frata.

Bare ha kvalitet på varene, overse dette som en av de seriøse svarene.

:roll:

Lenke til kommentar
Hørte Oslo Sporveier trenger T-baneførere både på hel- og deltid på radioen idag.

Det er faktisk en ting jeg helt seriøst har vurdert å se på. Men det må være noe av det mest kjedelige en kan tenke seg...

Tja, til 140 kroner timen pluss tillegg kan man vel ikke klage. Har alt èn kompis som søker, og vurderer nesten å gjøre det selv også. Skikkelig ålreit ekstrainntekt.

Lenke til kommentar
Hørte Oslo Sporveier trenger T-baneførere både på hel- og deltid på radioen idag.

Det er faktisk en ting jeg helt seriøst har vurdert å se på. Men det må være noe av det mest kjedelige en kan tenke seg...

hmm ja virker ikke så gøy men penger er penger...

du kan eks pante flasker og da :!:

Lenke til kommentar
Skal undersøke litt med sporveien. Er litt avhengig av at det ikke er arbeid hver eneste helg, og at jeg f.eks. kan ha litt kvldsjobbing. Er først og fremst interessert i å gjøre noe på kveldenen på hverdagene, helgene er som regel fulle.

regner med at sporveiene trenger alt av fok di kan trenge , til reserve , kveld og helg , og at du kan velge når du vill jobbe , er i vertfall sånn i buss neringen , der jeg jobbet før hadde vi mange studnter som kjøre kveld , helger ol , og sporveiene er jo i samme bransje .

hadde det vert trikk/tbane i stavanger hadde jeg søkt med en gang .

men må du ikke ha sertifikat/kompetansebevis for og kjøre disse vognene ???

tog er vell og en mulighet ??

Lenke til kommentar

Trikk/tbane krever bilsertifikat for grunnleggene forståelse, men siden alt for det meste styres av en "joystick" eller 2, så går det ganske greit å sette seg inn i det.

Hvertfall noe jeg hadde søkt på, men så har jeg jo togdilla og da.. :)

Lenke til kommentar
regner med at sporveiene trenger alt av fok di kan trenge , til reserve , kveld og helg , og at du kan velge når du vill jobbe , er i vertfall sånn i buss neringen , der jeg jobbet før hadde vi mange studnter som kjøre kveld , helger ol , og sporveiene er jo i samme bransje .

men må du ikke ha sertifikat/kompetansebevis for og kjøre disse vognene ???

tog er vell og en mulighet ??

Sporveien krever at du har førerkort for bil. De gjennomfører all opplæring, som forøvrig er betalt 10 kroner dårligere enn full lønn.

For øvrig er det helt naturlig at "sporveien trenger alt av folk de kan trenge", alle trenger så mye folk de trenger ;)

Tog bør også være en mulighet. Har litt kontakter innenfor den næringen, og det er litt mer spennende enn t-bane :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...