Apoc_ Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Hei. Jeg har en 1984 modell, Volvo 740 med B230A blokk. Jeg tror det er en Pierburg 2B5 forgasser på den. Jeg har vært plaget med at den ikke forbrente riktig på alle sylindre en stund. Jeg skiftet plugger og pluggkabler uten at det hjalp. Så var det en som sa at pakkningen til innsugsmanifolden var gåen, den fikk for mye luft i første og andre sylinder. Så skiftet jeg den, og bilen gikk som en klokke igjen. Dette er ca. 1,5 uke siden. Men i tre dager nå har det skjedd noe mystisk igjen. Når motoren er varm, er den ekstremt tungstartet. Så kan den starte å gå på 2-300 omdreininger og dø ut, uansett om jeg gir gass eller ikke. Starter som regel etter ca. 5 forsøk. Og da må den ha choke for å klare å gå. Når jeg da skal kjøre rykker den forferdelig og mange ganger svarer den ikke på gassen. Når den har gått sånn i 5 minutter er den helt fin igjen. Ingen rykking og går fint på tomgang. Når den er kald starter den på første forsøk og går fint. Ikke rykking eller noe. Det er kun når den blir stoppet etter den er varm at den er tungstartet og rykker. Jeg har tenkt at den kanskje får feil blanding og at den rett og slett går seg sur. Håper noen har en forklaring på dette? Helst sånn at jeg fikse det det selv, det er dyrt på verksteder Lenke til kommentar
E39 Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Hei! Hadde en gammel 240 med samme motor for noen år siden. Kjenner igjen en del av problemene du har. Vet du om "nål og pute" i forgasseren er skiftet. Problemet på min bil var at disse delene var utslitt samt at gasseren var kokset igjen. Lenke til kommentar
Drowsy Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Vet ikke om dette har noen som helst med dette å gjøre. Men jeg hadde en BMW 320i som hadde samme problemet. På denne var løsnet å skifte en Lambasonde (tror det er navnet) Kostet ikke mye på et bosch verksted. Da funket den helt fint igjen. Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Fant feilen etter litt forsking på egenhånd. Det var de nye pluggene som var feil til motoren. Byttet til andre plugger igjen, og da gikk den betraktelig bedre. Så va tenningspunktet blitt feiljustert i forskningsprosessen. Så justerte jeg det riktig. Nå går bilen fint igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå