grukk Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Jeg skal kjøpe en bærbar pc til ca. 10000. Vet det er mange innlegg som dette, men jeg hadde satt pris på en tilbakemeldig fra mer datakyndige mennesker. Selv er jeg nærmest helt på scratch når det gjelder datakunnskaper, men etter en ukes leting på nettet har jeg fått en viss anelse av hva som duger og hva som ikke duger. Jeg står nå med to alternativer. 1. Compal CL56 fra digitalimpuls.no kr. 10995,- 2. 1557GLS fra netshop.no kr. 10500,- (inkl. operativsystem) Når det gjelder spesifikasjoner virker disse to maskinene ganske like. 1557 er nok kanskje litt kraftigere. Mitt spørsmål blir derfor om det er noen særlig forskjell på de to? Eventuelt hvilken som er best? I tillegg, er det noen forskjell på forhandlerene? Slik jeg har forstått det ut fra tidligere innlegg er 1557 en bra maskin og netshop en bra forhandler. Dette er selvfølgelig pluss i margen for denne pcen. På den andre siden ser ikke denne maskinen ikke så fin ut. Det selvfølgelig ikke det viktigste, men likevel av betydning. Kan nevne at maskinen skal brukes til skriving, surfing og musikk, film osv. Skal ikke kjøre nye krevende spill. Endret 21. juli 2005 av grukk Lenke til kommentar
Cleeves Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Av egen mening vil jeg ikke anbefale deg å gå for compaq, IBM eller packard bell pc'er. Den 1557 du ser på netshop er en god PC til en rimelig penge. De har en modell med 64mb skjermkort som vil passe deg bra men den er ikke på lager. Du kan alltids gå for den med 128MB kort som er noen hundrelapper dyrere. Vil anbefale deg å velge pc bygger slik at du kan konfigurere litt selv hvor stor harddisk du vil ha, minne, prosessor etc. Du kan gjerne gå for en Celeron prosessor om du ikke skal kjøre så mange krevende programmer samtidig. Netshop er en god nettbutikk med rask levering etter min erfaring, har ikke hatt noe problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå