Gå til innhold

Øl + mobiltelefon + full = kjedelig

Anbefalte innlegg

Hei, lurte på om noen kan kanskje hjelpe meg med et problem jeg har. Var så uheldig å miste mobilen i et glass øl(ja, det går an) på lørdagen mens jeg skrev sms. Mobilen slo seg fort av, og jeg prøvde å slå den på igjen(i fylla, dumt?) og etterpå bare putta jeg den i lomma og glemte den.

Kvelden etter tok eg ut sim-kortet og batteriet(begge klissete). Mobilen lå slik et par dager, og jeg prøvde å få den på etter da. I dag satte jeg inn et annet batteri, og mobilen går nå på, men det ser ut som den er litt treg, og den mangler litt fargetoner på skjermen. Pluss litt anna dritt. Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Mobilen er en e700, så det nytter ikke å skru den fra hverandre og rense den.

Burde jeg dyppe den i vann og så la den tørke for å få bort ølet? Eller burde jeg bare venne meg til mobilen min i den tilstanden den er? Kan jeg få noen borti elkjøp til å åpne den eller noe? Er det noen som har eksempler på at reiseforsikringen dekker dette? (jeg var langt vekk fra huset(kan vel kalles innlandsferie)).

Takknemlig for svar. :)

Endret av wolfbee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det dummeste du kunne gjort var vel å i det hele tatt å prøve å slå den på når den ikke var helt knusk tørr.

I utgangspunktet skulle du latt den ligge til tørk i steikovnen uten batteri selvfølgelig på 40-50 grader i maaaange timer.

Man setter ikke spenning på noe som er fuktig, da sier det seg selv at du lager kortslutning.

Ja, reiseforsikringen din kan sikkert dekke det, men tviler på at du gidder det med tanke på egenandelen.

Lenke til kommentar

Tingen var jo det at jeg var full når jeg prøvde å slå den på igjen. I ettertid slo jeg den ikke på etter flere dager. Men tror dere jeg kan gjøre noe for å "bedre" telefonen? tastene er for eksempel seige og vonde å trykke på.

Lenke til kommentar
Tingen var jo det at jeg var full når jeg prøvde å slå den på igjen.

Ja, du kan jo prøve å bruke det som grunn til forsikringsselskapet ;)

Akkurat det kommer jeg muligens til å uheldigvis ikke nevne dersom jeg drar forsikring inn i bildet :)

Lenke til kommentar
Det første du skal gjøre med den er å skylle den godt under springvann uten batteri såklart og deretter la den tørke.. for all del ikke la den tørke med øl i seg da er den fortapt for lenge siden.

da er eg redd mobilen min er fortapt. Viss det ikke går an å skylle den igjen nå da?

Lenke til kommentar
Det første du skal gjøre med den er å skylle den godt under springvann uten batteri såklart og deretter la den tørke.. for all del ikke la den tørke med øl i seg da er den fortapt for lenge siden.

da er eg redd mobilen min er fortapt. Viss det ikke går an å skylle den igjen nå da?

Kan alltids prøve, men om den er kortslutta så er den nok fortapt.

Vil igrunn si at den er fortapt uansett, men er jo alltids en mulighet for at den fortsatt klarer seg.

Prøv med litt vann og tørk den. er det eneste som kan redde den desverre..

Lenke til kommentar
Kan alltids prøve, men om den er kortslutta så er den nok fortapt.

Vil igrunn si at den er fortapt uansett, men er jo alltids en mulighet for at den fortsatt klarer seg.

Prøv med litt vann og tørk den. er det eneste som kan redde den desverre..

Men den virker jo da. Får den på, og skrive meldinger og slik. Har det noen hensikt å dyppe den i vann?

Lenke til kommentar

Nei, å dyppe den i vann er bare dumt, det gir jo samme effekt som om du hadde dyppet den i øl en gang til.

Legg den i rødsprit. Jeg er ikke sikker på hvor lenge (søk på "mobil+rødsprit", så finner du sikkert noe...).

Jeg vet altså ikke hvor lenge, men la oss si at den skal ligge i rødspriten i én time.

Når du deretter legger den til tørk, bør partiklene som fulgte med vannet/øl'en ha løst seg opp og blitt fjernet fra områdene i telefonen der de førte til kortslutning i elektronikken. Kanskje det er lurt å bevege litt på mobilen innimellom mens den ligger i rødspriten slik at uønsket stoff "skylles" unna.

Alt av deksler og SIM-kort tar du selvfølgelig av først...

Lenke til kommentar

kan da fortelle deg at jeg har skylt flere telefoner i ferskvann etter både turer på sjøen og i øl, faktisk senest forrige helg.

Og hvem vil forresten gå rundt med en telefon som stinker rødsprit?

Om telefonen funker nå så er det bare ett tidsspørsmål om hvortid den vil begynne på en stille død..

Rødsprit trikset vil nok funke, men den vil ikke vere noe behagelig å snakke i pågrunn av lukten.. kansje du skal skylle den etterpå?

Lenke til kommentar
Jeg hadde kjøpt ny mobil, siden du har en e700 hvorfor ikke prøve den nye e720, man kan styre mp3 spilleren fra utsiden og den er kul.

Ehh, det er ikke det som er cluet med denne tråden, skal ikke ha ny mobil, skal fikse min gamle! :thumbup:

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve og rense den ved og spraye den med isopropanol. Isopropanolen fordamper med en gang og den fjerner det som måtte være av skitt.

men det nærmeste jeg kommer innsiden på min e700 er plassen der simkortet skal være. Da må jeg isåfall dynke den med det da, nedi tastene osv.

Lenke til kommentar
Andre som har tips? Sånn det ser ut nå kommer jeg til å skru a vdet jeg klarer av deksler, og vaske de i vann, og bruke teknisk spray/isopropanol på "innholdet". Så er det bare å håpe.

Jamen, du burde kjøpe ny den er i samme stil men bedre! Det var synd med det med ølet men e720 er sikkelig kul. Buy It! :yes::thumbup:

Lenke til kommentar

Du er skikkelig treg Julia Lavendel! Han skal ikke ha ny mobil! Har du egentlig noe fornuftig å si ang. hvordan han kan få vekk ølet/fikse den, eller...?

Er ikke alle som er så jæ*** bortskjemt og kan kjøpe seg ny mobil hver uke!

Tilbake til Emnet folks! :thumbup:

Endret av 260202
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...