Predecessor Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Uansett IBM eller ikke, dette er jo til nå en pris man bare kunne drømme om for bare et år siden. Selv har jeg en WD120 og en WD60, og kunne selvfølgelig tenke meg å kjøre f.eks. en IBM120 i RAID. Hvis IBM er så ustabil og elendig som enkelte her på forumet hevder, så skjønner ikke jeg at IBM kan fortsette å produsere HD`er. Mener å huske at IBM har inngått samarbeide med Hitachi, og dermed har lagt produksjonen i hendene til Hitachi. Noen som mener noe annet? Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Såvidt meg bekjent, er vel problemet til IBM, at de har problemer med høye temperaturer, og kontinuerlig drift. De har jo sagt selv, at diskene ikke er egnet til å stå på 24t/dag. Det er kult å høre for de som bruker disse i servere... NOT. Lenke til kommentar
hce Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 hmmm, jeg har fire 80Gb IBM 120GXP i raid 5, fungerer utmerket, ikke vært noen feil hittil. Hatt MANGE IBM disker opp igjennom tiden, og kun hatt feil på en disk, en 75G 75GXP, heldigvis i raid 5 den også, så det var bare å bytte :smile: IBM har god ytelse og den siste serien utvikler ikke så mye varme som de andre (mindre enn WD tom!). Støynivå, tja... ikke den stilleste. Ser ingen grunn til at 120G på komplott.no ikke er et godt kjøp. Vurderte det selv da jeg så det, men må få satt opp ny PC, så skal jeg tenke mer på disk igjen. Redigert: Jeg bruker mine i en backupserver, med cooldrives på diskene. [ Denne Melding var redigert av: hce på 2002-07-31 09:44 ] Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Har foresten en 30GB disk, som har måttet forkaste 2,5GB, pga bad sectors. Gikk derfor over til WD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå