Drunken_Master Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Hei, fattern har problemer med Dell pcen sin. For ei stund siden satt jeg i en erstatt harddisk så jeg kunne kjøre virus søk på den orginale Hardisken på pcen min. Men i går så skulle jeg sette den inn igjen. Så alt skulle bli som normalt. Da satt jeg i Hardisken som den skal. Men jeg tok en liten titt på Rammen, bare for å se hvilken type det var. Så satt jeg den ordentlig på plass igjen. Men når den skulle starte så stopper den under bios. Det kommer sånn strek som viser hvor langt den er under loading. Den er fra biosen til dell. Når den streken er fylt opp skjer det ikke mere? Noen som vet hva problemet er? Har sjekka at rammen sitter riktig. Trenger Hjelp Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Enkelte hovedkort behøver Clear CMOS hvis du endrer på prosessor og/eller minne. Metode 1: * Slå av maskinen. * Ta ut batteriet på hovedkortet. Vent i ti sekunder før du setter det inn igjen. * Start maskinen og velg "setup defaults" i BIOS. Metode 2: * Slå opp i brukermanualen under CMOS. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Ok takker masse for svar, får vell prøve det da Alldri vært borti det før men. Skader da vel ikke å ta ut og inn HK batteriet? Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Funker nå Men bare det at den ikke finner Hardisken nå da Leite mer i instillinger eller slikt kanskje? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Funker nå Men bare det at den ikke finner Hardisken nå da Leite mer i instillinger eller slikt kanskje? Løste clear CMOS det første problemet? Hvilken harddisk(er) har du? (eksempel: WD 120GB IDE) Får du feilmeldinger? (Hvilken feilmeldinger i så fall?) Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 Ja det løste problemet med en gang, fiksa alt nå. Bare instillingene til Hardisken som var problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå