Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

laser og radarvarsler, fungerer eller ikke?

Anbefalte innlegg

jeg skal til danmark om noen dager og lurer på om finnes sonne whistler.no varslere der. jeg bruker den når jeg er hjemme og føler meg trygg på den, men jeg er ikke like høy på pæra hvis det blir kontroll i et annet land. hvis noen vet om det går ann å bruke den med god sanvittighet der nede ville det vært kjempe fint med et svar så fort som mulig.

hilsen fartsglad nordmann

Endret av bilgal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fungere sikkert like bra i andre land, men i mange tilfeller så er det allerede for sent den varsler...

for sent?

den har reddet meg fra utallige kontroller og bøter.

det er min beste venn når jeg er ute og farter!!

Lenke til kommentar
Fungere sikkert like bra i andre land, men i mange tilfeller så er det allerede for sent den varsler...

man skal vel være ganske kjapp på bremsen ja,de radarene norge bruker måler hastigheten din i løpet 2 sekunder.

mener at et bilblad testet noen radarvarsler,og det var vel ikke så mange av dem som man kunne stole på.

så det beste er vel å ligge under grensen for førerkortbeslag.

Lenke til kommentar
Har du kombinert varsler og blender?

hva er blender??

Blender er en sak som blender laseren og gjør det mye vanskeligere å få måling. Den ideelle løsningen er en kombinert radar og laser varsler med blender, slik at om du blir målt får de ikke nødvendigvis måling på første forsøk. Da slår varsleren ut og du får tid å bremse. Aller helst går man for en som er beregnet for skjult montering, de som henger i frontruta er det for lett å bli tatt for.

Lenke til kommentar
Min varsler først med en lyd ca et halvt minutt før kontroller og en annen

lyd idet laseren treffer. Så jeg har altid god tid å bremse ned ;)

Edit: Ofte falsk alarm også da...

Hva varsler den egentlig for på forhånd ved laserkontroller? Avgir laseren mye stråling når den står på tomgang? Eller registrer den at andre biler blir skutt? Og hvis det er sånn, hva skjer den dagen du kommer først til kontrollen? :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...