alaruz Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Jeg er amatør på web-design o.l. men tar sjansen på å spørre uten at det kanskje vil virke for dumt ! Er det vanskelig å gjøre en hjemmeside tilgjengelig via wap på mobiltelefoner ? Kan noen gi meg en kort men god forklaring på hvordan man setter opp dette samt hvordan man lager sider i wap. - Har liten erfaring med html og slikt,.. men dette er noe jeg virkelig lurer på,.. :smile: Kan wap funke på alle hjemmesider ? - Selv eks. gratis fra start.no ? - eller må man abb. på en spesiell støtte ? Håper på gode svar, selvom mitt spørsmål sikkert var feil formulert og virket dumt! På forhånd takk! Mvh. Alaruz Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 WAP-sider har eit eige "språk", omtrent som HTML. Det er WML, Wireless Markup Language, og liknar ein del på HTML. Det er fullt mogleg å lage dette til di heimeside, sjølv om eg tviler på om du vil få mange besøkande på ei slik side... :smile: Søk på Google etter "WML tutorial". mvh., Vegard Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Sjølve WMLen er ganske grei berre du kjem inn i tenkegangen med #card og decks og slikt. On du skal scripte så må vel scripta prekompileres, men det fins det program som fikasr. Ellers er det litt forskjellig støtte i forskjellige telefonar. Min T65 nekta å lese ei side som ein T39 tok utan å blunke. Ellers er Opera ganske fin å bruke når du utviklar WML, ettersom den har innbygd WML-støtte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå