Gå til innhold

WAP - Hvordan /vanskelig ?

Anbefalte innlegg

Jeg er amatør på web-design o.l. men tar sjansen på å spørre uten at det kanskje vil virke for dumt !

Er det vanskelig å gjøre en hjemmeside tilgjengelig via wap på mobiltelefoner ?

Kan noen gi meg en kort men god forklaring på hvordan man setter opp dette samt hvordan man lager sider i wap. - Har liten erfaring med html og slikt,.. men dette er noe jeg virkelig lurer på,.. :smile:

Kan wap funke på alle hjemmesider ? - Selv eks. gratis fra start.no ? - eller må man abb. på en spesiell støtte ?

Håper på gode svar, selvom mitt spørsmål sikkert var feil formulert og virket dumt!

På forhånd takk!

Mvh.

Alaruz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WAP-sider har eit eige "språk", omtrent som HTML. Det er WML, Wireless Markup Language, og liknar ein del på HTML. Det er fullt mogleg å lage dette til di heimeside, sjølv om eg tviler på om du vil få mange besøkande på ei slik side... :smile: Søk på Google etter "WML tutorial".

mvh.,

Vegard

Lenke til kommentar

Sjølve WMLen er ganske grei berre du kjem inn i tenkegangen med #card og decks og slikt.

On du skal scripte så må vel scripta prekompileres, men det fins det program som fikasr.

Ellers er det litt forskjellig støtte i forskjellige telefonar. Min T65 nekta å lese ei side som ein T39 tok utan å blunke.

Ellers er Opera ganske fin å bruke når du utviklar WML, ettersom den har innbygd WML-støtte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...