Chris_lox Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Jeg har et x800xt kort i pc'en min. I går formaterte jeg og installerte drivere og slikt på nyt. Men så starter jeg opp BF2 og får utrolig dårlige resultater. Så jeg titter litt rundt i driverinstillinge til ati og finner ut at AGP er slått til Av, og at fastwrite ikke er på. Så prøver jeg da og aktivere dette men får en melding om at systemet må starte på nytt. Jeg tenker, ok, dette løser sikkert problemet. Så restartes pc'en og så går jeg inn i gjenn. Agp : OFF. Hva i ##¤#%#%#=%!!!! Hvordan skal jeg få den til å stå på AGP: 8x? Noen som vet? Kanskje det er noe i bios, ikke vet jeg! Håper på svar! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Sjekk om du har det påslått i bios, kan være der problemet ligger. Hvis ikke : Driverclenear pro og reinstall av drivere. Eventuelt sjekk om : Du har siste drivere til hk, lydkort , skjermkort etc. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Skal aperture (skrevet feil til de grader ) stå på 64 mb eller 256 mb? Det er i bios. Skjønner ikke den! Sjekker bios nå, fant ikke noe som hadde med AGP å gjøre! , skjønner ikke dette! Har installert nyeste drivere, den eneste jeg ikke har fått installert er en sm-busskontroller! Noen som vet hva det er? Lenke til kommentar
LiQuidEye Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Har du et gammelt hovudkort?jeg har et gammelt og får bare 4xagp men skjermkortet mitt er er 8x. Men agp skal ikke ha noe betydning på ytelse i spill. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Har hatt et på 8x før, så det funker fett. Men det må være noe rart her, skjønner ingenting. Hvorfor får jeg ikke aktiver 8x? Og skal agp aperturesize i bios stå på 64mb eller 256mb? Lenke til kommentar
klomp1 Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Halla... Hadde samme problemet for en stund siden... Husker ikke helt hva jeg gjorde, men her er tråden min... Håper den hjelper... Synes å huske at jeg oppdaterte chipset driverne... Edit: Og skal agp aperturesize i bios stå på 64mb eller 256mb? Tror det er vanlig å ha den på 128... Jeg har hvert fall det =) Endret 20. juli 2005 av klomp1 Lenke til kommentar
Yidaki Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Har du installert drivere til hovedkortet ditt? Hadde glemt det en gang jeg og da fikk jeg ikke agp8x eller fastwrite. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Takk klomp 1, problemet er nå løst Det jeg sliter med nå er spørsmålet jeg har stilt en god del ganger: I bios så er det noe som heter agp aperture size eller noe, skal denne stå på 64 eller 256? Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Og skal agp aperturesize i bios stå på 64mb eller 256mb? 256mb blir litt i meste laget, sett til 64 eller 128. Hvis du ikke får skrudd på 8x agp må du kanskje stille på dette i bios, der kan du også enable fast write. Fast write har dog så godt som ingen ytelses forbedring og kan skape ustabiliteter. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 okay, da setter jeg den til 128, takker for alle svar, får se om det hjelper noe ! Lenke til kommentar
klomp1 Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Startet nylig en ny tråd her om aparture size... Kanskje noen legger inn noe lurt der... =) Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Okay, alltids greit å vite, lurer på hva det er og om det har noe å si for ytelse. Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Hei. Bra at du fikk fixa det da Det var nok SMbus driverene Hvilken oppløsning startet du BF2 på da? om du starter det på 1280*1024 så blir det nok ikke bra med lite på aparture size. 128 burde du nok ha den på ja Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Kjører med det meste på high og 1280x1024 og 2x AA. Uten lagg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå