Zemeckis Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Hei Fikk taki et trådløs ruter dag av typen Topcom Skyracer ProWBR 654. Har fått to av bærbarene på nett, det gikk som smurt. Men stasjonæren som er kablet og bærbaren til stesøstra mi er det værre med. Stasjonæren: Blir koblet til med Telenors oppkobling program, står lenge på "Etlaberer forbindelse med kommunikasjonsutstyre", så kommer beskjeden Du har valgt feil bylinjenummer eller en ugyldig driver for tilkobling". Hva er galt? Bærbaren: Det er det trådløse nettverkskortet som ikke windows vil reager at den er slått på. Bærebaren er en Acer Asoire 3002LMi, akkurat som en av bærbarene som det var null problem med å få på nett. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Stasjonæren: Blir koblet til med Telenors oppkobling program, står lenge på "Etlaberer forbindelse med kommunikasjonsutstyre", så kommer beskjeden Du har valgt feil bylinjenummer eller en ugyldig driver for tilkobling". Hva er galt? Når du kobler til maskinen via router, så kan du ikke bruke Telenor's oppkoblingsprogram. Du må med andre ord avinstallere programmet, og konfigurere nettverkskortet med automatisk mottak av IP-adresse. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Hjalp dette? Nei, dessverre. Skjønner ikke dette helt. Enten så fungere bare en av bærbarene på nett eller alle og ikke stasjonæren. Eller så fungerer kun stajonæren og ingen av de trådløse. Men når jeg ikke kan bruke Telenor`s oppkoblingsprogram på stasjonæren, hvordan kan jeg koblen den opp mot nett da. Fungere jo ikke som "sofTest" sa at jeg skal gjøre. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Ahh, du har ikke alle maskinene koblet til routeren? Beskrivelsen din tyder på at du har den stasjonære tilkoblet rett på modemet, og de andre via routeren. Dette går ikke, fordi både routeren og den stasjonære vil da prøve å koble seg opp via PPPoE. Kun en PPPoE-oppkobling om gangen er tillatt/mulig. Har jeg rett i dette, så prøv å koble den stasjonære inn i routeren og fjern Telenor's oppkoblingsprogram, som jeg skreiv ovenfor. Når man har router, så er Telenor's oppkoblingsprogram unødvendig, fordi routeren sørger for oppkoblingen for alle maskiner som er tilkoblet routeren (både trådløst og kabel). Endret 20. juli 2005 av sofTest Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Ahh, du har ikke alle maskinene koblet til routeren? Beskrivelsen din tyder på at du har den stasjonære tilkoblet rett på modemet, og de andre via routeren. Dette går ikke, fordi både routeren og den stasjonære vil da prøve å koble seg opp via PPPoE. Kun en PPPoE-oppkobling om gangen er tillatt/mulig. Har jeg rett i dette, så prøv å koble den stasjonære inn i routeren og fjern Telenor's oppkoblingsprogram, som jeg skreiv ovenfor. Når man har router, så er Telenor's oppkoblingsprogram unødvendig, fordi routeren sørger for oppkoblingen for alle maskiner som er tilkoblet routeren (både trådløst og kabel). Ja, det vet jeg. Har koblet stasjoneren til ruteren også. Men da vil ikke stasjonæren komme seg på nett. Når jeg har alt koblet til ruteren så blinker WLAN hele tiden, ikke fort men med 1 sek mellom rom, skal den gjøre det? Prøvde igjen istad, men da var den kun min bærbare som fant ruteren og ikke min søster, selv om trådløsenettverkskortet var på. Når man ikke bruker Telenor sitt opplegg, vil det funger slik at man er på nett fra maskinen kommer inn på windows, slik som det er med NGT f.eks? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Når man ikke bruker Telenor sitt opplegg, vil det funger slik at man er på nett fra maskinen kommer inn på windows, slik som det er med NGT f.eks? Ja, det er riktig. Man kan heller ikke bruke Telenor's oppkoblingsprogram samtidig som routeren blir brukt, og heller ikke på maskiner som er tilkoblet routeren. Jeg kjenner ikke denne routeren, så jeg kan ikke svare på hva det betyr at WLAN blinker med ett sekunds mellomrom. Du får sjekke manualen. Du har konfigurert routeren med PPPoE, [email protected] og passord? Har du prøvd å oppdatere firmware? Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Når man ikke bruker Telenor sitt opplegg, vil det funger slik at man er på nett fra maskinen kommer inn på windows, slik som det er med NGT f.eks? Ja, det er riktig. Man kan heller ikke bruke Telenor's oppkoblingsprogram samtidig som routeren blir brukt, og heller ikke på maskiner som er tilkoblet routeren. Jeg kjenner ikke denne routeren, så jeg kan ikke svare på hva det betyr at WLAN blinker med ett sekunds mellomrom. Du får sjekke manualen. Du har konfigurert routeren med PPPoE, [email protected] og passord? Har du prøvd å oppdatere firmware? I følge manualen til ruteren om LED på WLAN: Se vedlagte fil. Ja, har skrevet inn bruker navn og passord på PPPoE som det skal være. Nei, har ikke prøvd å oppdatere firmware, skal gjør det i morgen. Har fått nok for i dag Endret 20. juli 2005 av Zemeckis Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 Har fått alt til å fungere nå. Vil takke sofTest for gode innspill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå