P-in-P Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Hei! Jeg har nettopp kjøpt en BenQ FP937s+ (19") og lurer på om det er normalt at en hører et svakt sus fra skjermen når den står på? En hører det bedre når skjermen viser lyse bilder. Dette er ganske så irriterende i grunn siden jeg har en nokså lydløs PC... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Er den et panel med en vifte i seg? -Stigma Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Nei, tror ikke det er noen vifte i den nei Det er liksom ikke viftestøy lignende heller... Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 jeg har det på min CRT, og det er fordi min er sliten til grader.. Det er ikke vifte støy som du sier men et elektris sus eller åssen jeg skal forklare det.. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Har aldri vært borti at en LCD lager støy. Har selv en helt lydstille 19" fra Philips. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 har aldri vært borti at et LCD panel lager nevneverdig lyd, men jeg kan ikke si bombastisk at noe evt. lyd fra panelet er en defekt. Vil vel tro at det er summing fra en løs transformator eller noe slikt. -Stigma Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 Det er mulig, men jeg fant ut at dette forrandret seg mye bare ved å stille lysstyrken tilbake til det den opprinnelig stod på og heller stille lys/kontrast fra skjermkortet! Lyden ble ikke borte men forrandret på en måte frekvens slik at den ikke ble like merkbar... Lenke til kommentar
Innos Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Min gamle crt lagde noen helt forferdelie pipelyder, måtte dra ut kontakten for å få sove. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Det er mulig, men jeg fant ut at dette forrandret seg mye bare ved å stille lysstyrken tilbake til det den opprinnelig stod på og heller stille lys/kontrast fra skjermkortet! Lyden ble ikke borte men forrandret på en måte frekvens slik at den ikke ble like merkbar... Kan høres ut som det er baklyset ditt som lager lyd. Det er en liten switchmode strømforsyning der som gir høyspenning til lysrørene (kald katode), er jo alltids mulighet for å få resonnans i en spole. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå