Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel på 3Com Modem/ruter

Anbefalte innlegg

Har en 3Com 3CRWE754G72-B ruter med innebygget modem jeg gjerne skulle benyttet på Nextgentel linjen. (Denne har fungert strålende på Telenor ADSL før).

Innstillingene jeg har prøvd:

PPPOA (også prøvd PPPOE)

Brukernavn = P+kundenr - 10000

Passord= aktiverings passord

VPI/VCI = 1/32, (også prøvd 8/35)

Encapsulation = VC MUX

MTU = 1463 (1494,1554, vet ikke om dette har noe si).

Det kobler ikke opp i det hele tatt.Den står bare å syncroniserer.

Slik jeg ser det, må det være feil VPI/VCI. Noen som vet? Noen som har fått til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Speedtouch 510 fra NGT. Med den fungerer det. Men straks jeg prøver 3Com'en går det ikke. Det er veldig rart dette her. 3Com'en fungerer helt fint på både Telenor og Bluecom. Men ikke sjanse mot NGT. Ikke med de innstillingene jeg har plukket opp.

Jeg mistenker det må være feil VPI/VCI. Men hva skal dem være? NGT aner jo ikke i det hele tatt hva jeg snakker om (elendig), og bare beordrer til å benytte Speedtouchen... Men altså, 3Com'en er i utgangspunktet helt konge, og ikke minst den har jo også 4 ports ruter pluss trådløst som jeg sårt har bruk for.

Endret av Pep
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg vil også bytte ADSL Modem til et annet enn det Nextgentel gir meg. Jeg har nå en Speedtouch 516i ifra Nextgentel. Å jeg har problemer med å åpne porter på denne ruteren. Jeg har prøvd et Billion ADSL2+ modem model 7202G trur jeg den het, å da fikk jeg ike nettet opp å gå. Det jeg lurer litt på er om det er noe spsielle instillinger Nextgentel bruker, for jeg holdt på å forsket ut denne Speedtouch 516i modemet deres å når jeg gikk inn i NAT instillingene å fjernet disse tallene:

TypeA_1 type=nat outside_addr=[224-239].*.*.* inside_addr=[224-239].*.*.* access_list=[224-239].*.*.*

TypeA_2 type=nat outside_addr=[224-239].*.*.* inside_addr=[224-239].*.*.* access_list=[224-239].*.*.*

TypeA_3 type=nat outside_addr=[224-239].*.*.* inside_addr=[224-239].*.*.* access_list=[224-239].*.*.*

TypeB_1 type=nat outside_addr=[224-239].*.*.* inside_addr=[224-239].*.*.* access_list=[224-239].*.*.*

config

Så disse tallene fjernet jeg ifra NAT'en så fikk jeg ikke frem ei eneste side på nettet etterpå. Er det noen som vet hvorfor ?????????? hmm

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Hehehe... ja. Det ser ut til at du har fjernet nat instillingene, og må sette dem opp på nytt. Legg tallene inn igjen, så skal du se det funker.

Lenke til kommentar

Har du peiling på hva man må gjøre for å bruke et annet ADSL modem på Nextgentel sin linje. Hvordan setter man opp ADSL brukernavn å paddord, å hvilken tilkobling bruker de PPPOE eller PPPOA eller ?? Er det noen som kan svare på det da hadde det vært veldig fint.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 år senere...
Har en 3Com 3CRWE754G72-B ruter med innebygget modem jeg gjerne skulle benyttet på Nextgentel linjen. (Denne har fungert strålende på Telenor ADSL før).

Innstillingene jeg har prøvd:

PPPOA (også prøvd PPPOE)

Brukernavn = P+kundenr - 10000

Passord= aktiverings passord

VPI/VCI = 1/32, (også prøvd 8/35)

Encapsulation = VC MUX

MTU = 1463 (1494,1554, vet ikke om dette har noe si).

Det kobler ikke opp i det hele tatt.Den står bare å syncroniserer.

Slik jeg ser det, må det være feil VPI/VCI. Noen som vet? Noen som har fått til?

En av disse standardene:

WAN Info

VPI/VCI Encapsulation

1/33 Off 1 UBR pppoe_1_33_1 ppp_1_33_1 PPPoE Disabled Disabled Enabled Up

8/35 Off 1 UBR pppoe_8_35_1 ppp_8_35_1 PPPoE Disabled Disabled Enabled PPP Down

1/32 Off 1 UBR pppoa_1_32_1 ppp_1_32_1 PPPoA Disabled Disabled Enabled PPP Down

8/35 Off 2 UBR pppoa_8_35_2 ppp_8_35_2 PPPoA Disabled Disabled Enabled PPP Down

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...