Gå til innhold

Hvilke objekt til portrett og objekt foto

Anbefalte innlegg

Hvilken objekt anbefaler dere meg å kjøpe til eos 20D. Trenger det til å ta portrettbilder og bilder av ting og tang som bygninger og diverse. Jeg vil ha veldig fin fokus og stemmning på bilde. Pris burde ikke overstige 5000,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken objekt anbefaler dere meg å kjøpe til eos 20D. Trenger det til å ta portrettbilder og bilder av ting og tang som bygninger og diverse. Jeg vil ha veldig fin fokus og stemmning på bilde. Pris burde ikke overstige 5000,-

Du kan også bruke EF 50mm f1.8 til portretter , den koster under tusenlappen , og så kan du kjøpe en vidvinkel f.eks Sigma 20mmf1.8 til bygninger o.l.

Bruke 50mm f1.8 selv og er godt fornøyd fra b.l 2.0 og oppover og den gir en bildevinkel tilsvarende ca 80mm på ditt kamera som er flott til portretter.

Sigma 20mm f1,8 har fått bra kritikker de flester steder og koster vel rund 2500,-.

En annen mulighet er Sigma eller Tamron 28-70mm f.2.8 som gjør at du har en bildevinkel som passer til bygninger og portretter , samt en god og stor blender.

Kanskje litt lite vidvinkel , men det duger.

Koster vel rett under 5000,-

Noen har klagd på fokussikkerheten på Sigma og Tamron , men forhandler skal kunne fikse det slik at det passer ditt kamera.

Endret av helge.bringeland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...