Spekulanten Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Skal kjøpe meg nytt hovedkort. Har blitt fortalt at socket 939 og 775 er de som vil være brukbare lengst. Videre så vil jeg at kortet skal ha en PCI-E slott, og at det skal støtte DDR-DIMM RAMen min. (Om dette er en utdatert type RAM, eller lignende: Opplys meg! Jeg har ikke den minste snev av oversikt over hvilke RAM-typer som er hot og not) Jeg må også skaffe meg en ny CPU til kortet, så om noen har et tips til det og, så taes det i mot med takk. La oss si at jeg har lyst til å bruke for 3000 - 4000 på hovedkort og prossesor Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Du skriver ingenting om hvilken ram det er du har. Hvis du skal ha ny ram,så ta en titt på OCZ Hva skal du bruke pc'en til? Har du skjermkort fra før? Er det AGP eller PCI-E? Lenke til kommentar
Spekulanten Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 RAMen er DDR-DIMM. Trodde det var typen jeg. Her er alt jeg vre om den: DDR-DIMM PC2700 512mb DDR cl2. 5 minne 184-p (for ddr-pc333mhz) Jeg har et PCI-E-skjermkort som ikke ikke passer med hovedkortet jeg har nå. PCen kommer til å bli brukt til spilling og videoredigering. Har ingen ekstreme krav til spillinga. Liker best klassikere Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Siden du spiller bør du ha mer ram. Jeg foreslår dette: Hovedkort:EPoX EP-9NPA+ Ultra. CPU:AMD Athlon 64 3200+. Ram:Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB. Pris:3674 kr. Hvis du skal overklokke,så kjøp bedre ram enn de jeg har satt opp. Hvis du ikke skal overklokke,så holder Corsair Value i massevis. Edit:Et Intel socket 775 system er også et alternativ du bør vurdere siden du driver på med videoredigering. AMD er best til spill og Intel er best til videoredigering. Hva som passer deg best må du vurdere selv. Endret 20. juli 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Spekulanten Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Tusen takk. Ser veldig bra ut det der. Passer gammelrammen min i det kortet eller? DDR-DIMM begge deler ser jeg. Jeg antar DDR-DIMM er en type RAM? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Tusen takk. Ser veldig bra ut det der. Passer gammelrammen min i det kortet eller? DDR-DIMM begge deler ser jeg. Jeg antar DDR-DIMM er en type RAM? Joda,den gamle rammen din passer,men 512MB PC 2700 ram er for lite og for tregt. Du bør absolutt kjøpe ny ram! Lenke til kommentar
Spekulanten Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 ok. og å sette i alle 3 brikkene, ville det være lurt eller dumt? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 ok. og å sette i alle 3 brikkene, ville det være lurt eller dumt? Det vil være dumt. Det vil nok ikke virke. De nye brikkene vil også skru seg ned til PC 2700 hastighet siden den gamle brikken din er PC 2700. Lenke til kommentar
Spekulanten Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Så mye forskjell på 2700 og 3200 altså? AKurat hva menes med at en CPU er bedre til videoredigering enn en annen? Stabilitet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå