Gå til innhold

overklokking av en P4 Prescott med Aopen-HK

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp begynt å overklokke min P4 3 Ghz Prescott litt bare for å teste det litt ut.

MEN så kommer problemet: Når jeg har overklokket (ikke mye, kanskje bare med 0,1Ghz) så kommer en slags sirene eller alarm lyd ut fra høytaleren som er inni pc'en når jeg restarter pc'en igjen.

Jeg som er helt n00b når det gjeldet dette får jo da panikk og så resetter/fjerner jeg klokken og skrur av. Som regel blir den lyden borte da.

HK er Aopen AX4SPE-UN

Vet noen hva jeg gjør galt eller hva annet som er galt??+

TAKK!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøv å sette på agp\pci lock eller sette den instilingen på 66.66\33.33

slå av spread spectrum

slå av\sett ned performance mode og slå av enchanced memory speed(er vell en instiling på 865 eller?)

sørg for at temp på cpu er under ca 50-55 grader, helst under 45 vist du skal klokke(dette er under last temp)

orginal vcore på den prescotten er vell ca 1.3-1.33v, prøv å sette den opp til 1.35-1.4v ikke set dem høyere vist temp på cpu er høye, blir bare ustabil da

sjekk hvilken hastighet rammen din støtter, mulig du må sette ned "ram speed" fra f.eks 400mhz til 333mhz... siden det kan være rammen som er flaskehals.

lykke til vidre med å klokke, prescotter er kansje varme men de er agresive når du klokker dem :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...