Dagger Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 hei! jeg har prøvd å installere red hat 6.2 når cd`n booter trykker jeg på enter for grafisk installasjon. da skrur skjærmen seg av og får en slags knitrende ly fra skjærmen (som når man skrur av en gammal TV og presser en ullgenser mot den)Da kommer jeg ikke lenger! MVH(DAGGER) Har asus a7v 384mb sd ram matrox millenum g450 dual head 120 gb harddisker(40+80) athlon t-bird 750mhz dvd+brenner (ps: har aldri installert Linux før) Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Du har nok satt instillinger for X-servern som skjermen din ikke takler. Enten gjør installasjonen på nytt.. og ikke vær så kjepphøy angående oppløsning og slikt. Eller trykk ALT+F1 når problemet oppstår (for å nå console), og logg deg inn som root. Skriv så "setup" (du skal da få redhats sitt conf-verktøy), og velg nederste valget. (Som skal være x-configuratoren) Lek litt med instillingene her, se om du finner noe som passer. ELLER du kan editere x-serverns konfig filer.. noe som jeg føler er utenfor ditt område. =) -Dante Lenke til kommentar
Dagger Skrevet 31. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2002 ossen logger jeg meg inn som root da? red hat er ikke installert. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Tror ikke man bør bruke 'expert' første gangen, det er en som heter 'lores' eller 'novga' eller.no, trykk F1 når cd'en booter og les instruksjonen. Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Jeg må virkelig ha vært trøtt i morges.. Også 6.2 av alle ting? (Greit nok det var en stødig sak.. menneh kun hardcore folk holder seg til slikt) -Dante Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå