Datasmurfen Skrevet 1. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) Tror kanskje du bør overlate det nettverksrelaterte på LANet til noen andre, dersom du ikke en gang vet hvordan å identifisere nettverkskort. Så med andre ord gidde du ikke hjelpe:s Problemet er det er jeg som skal arrangere. EDIT: Intel® PRO/Wireless 3945ABG Network Connection dette er navnet på det trådløse nettverkskortet mitt. Da har jeg altså bare ett. Endret 1. mai 2008 av Oddy26 Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 1. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2008 Tror kanskje du bør overlate det nettverksrelaterte på LANet til noen andre, dersom du ikke en gang vet hvordan å identifisere nettverkskort. Så med andre ord gidde du ikke hjelpe:s Problemet er det er jeg som skal arrangere. EDIT: Intel® PRO/Wireless 3945ABG Network Connection dette er navnet på det trådløse nettverkskortet mitt. Da har jeg altså bare ett. Hehe, alle må jo lære en gang. Hvilken maskin er det du ser på? For en gateway/firewall trenger du som sagt en egen maskin med to nettverkskort. Du trenger ikke noen store spesifikasjoner, for sånne clarkconnect, smoothwall e.l. distribusjoner kan du klare deg med noe gammelt søppel fra en skole e.l. Enkleste måten å se om du har to nettverkskort er vel å se bak på den fysiske maskinen og se om det er to nettverksporter der. Vil ikke anbefale at nettverkskortene er trådløse. Hvis målet er å få trådløst til alle deltagere ville jeg heller satt et trådløst aksesspunkt etter firewallen. Spør mer om du lurer på noe! Lenke til kommentar
SpaceFrog Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mai 2008 Hvis du skal stenge noen ute som har brudt de reglene du har satt opp. Hvordan gjør du det? Tenker på ip osv.EIDT: henviser til dette:: VikingLan reserverer seg retten til å stenge ute brukere fra nettverket UTEN advarsel, Gjentakelse misbruk vil føre til utkastelse Da blir de kastet ut av arrangementet. regler er til for å følges. Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 15. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) Hvis du skal stenge noen ute som har brudt de reglene du har satt opp. Hvordan gjør du det? Tenker på ip osv.EIDT: henviser til dette:: VikingLan reserverer seg retten til å stenge ute brukere fra nettverket UTEN advarsel, Gjentakelse misbruk vil føre til utkastelse Da blir de kastet ut av arrangementet. regler er til for å følges. Hvordan sporer dere opp da disse? det er det jeg lurer på? EIDT: Hvordan finner dere ipen til disse? Endret 15. mai 2008 av Oddy26 Lenke til kommentar
Generales Skrevet 16. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Oddy: De vil vel ha samme IP adresse som de andre på LANet hvis de er på ditt nettverk? EDIT: Oops, gammel tråd Endret 16. juli 2008 av LarsJonassen Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 17. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2008 Hver PC får jo sin unike adresse (ideelt sett hvertfall, ellers blir det et helvete med IP-adressekonflikter ol.). Lenke til kommentar
omfgusjsuki Skrevet 4. august 2008 Rapporter Del Skrevet 4. august 2008 Kan man ikke bare dra på et pro LAN, istede for å drive å styre hit og dit... Lenke til kommentar
Al'x Skrevet 5. september 2008 Rapporter Del Skrevet 5. september 2008 når ungdom blir for lat til å dra på lan så bringer vi lan til døm isteden og når ungdom er for lat til å dra på lan mekker de gjærne lan i hjembygda Lenke til kommentar
mads92 Skrevet 13. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg har veldig lenge hatt lyst til å arrangere et eget LAN hjemme hos meg. Vi har stort nok hus i hvert fall Men det er en del ting jeg lurer på. Hva trenger man for å lage et LAN? Vi har Telenor ADSL Ekstra 12mbit. Holder dette til toppen 12 personer eller? Vi har trådløst til vanlig, og ut i fra informasjon så går det ikke ann å ha trådløs LAN xD Vi har 1 trådløs router, 1 vanlig router, 1 svart liten boks (husker ikke hva det het), vi har ikke så mange TP kabler, men noen få korte. Eneste jeg må kjøpe inn er vel switcher? Har stor nok PC til å kjøre dedicated server å sånt, 4 gb, 2.66ghz quadcore cpu, 1 tb hdd Lenke til kommentar
Al'x Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 router er 0stress på hjemme lan (så lenge man har en stabil router da ikke som min som klikker hver 2dre time hvis man er mer enn 4stykk kobla til xD Lenke til kommentar
Elverum Skrevet 28. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2009 Hva med strømmen?? Ser at det ikke er noe skrevet om strømmnettet, å dette er jo en viktig del for at et lan skal gå finfint Hvor stor mengde med strøm trenger man for 10-40-80 eller 200 personer ?? Så noen tips og fine forklaringer på dette ville vært toppers Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 9. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2009 En del LAN har 1 ampere per deltaker som grense. Da trenger du 1 ampere per deltaer, som du sikkert skjønte. Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 17. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2009 Persoonlig har jeg aldri hatt problemer når jeg kjørte 2 16A kurser på hvert bord (12 mann). Utfordringen er å få de jevnt fordelt på kursene, men det er heller ikke et problem om vi er kreative nok Lenke til kommentar
GrH Skrevet 18. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2009 Persoonlig har jeg aldri hatt problemer når jeg kjørte 2 16A kurser på hvert bord (12 mann). Utfordringen er å få de jevnt fordelt på kursene, men det er heller ikke et problem om vi er kreative nok Da har du jo ca 2.66667A per deltaker, det er jo Meer enn nok. Selv har jeg delt en 16A på 10 personer (1,6A per deltaker) Det mener jeg er en fin fordeling. Flere har også hatt både pc og xbox 360. Og jeg har ikke opplevd at noen sikringer har gått. (Untatt en gang da en idiot koblet en hel rekke på en annen..) Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 21. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2009 Brukar sjølv å fordele 16A på 10 pers. Funkar knall. Har og mykje å gå på vist nokon føler før å kople til noko ekstra.. Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 27. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Persoonlig har jeg aldri hatt problemer når jeg kjørte 2 16A kurser på hvert bord (12 mann). Utfordringen er å få de jevnt fordelt på kursene, men det er heller ikke et problem om vi er kreative nok Da har du jo ca 2.66667A per deltaker, det er jo Meer enn nok. Selv har jeg delt en 16A på 10 personer (1,6A per deltaker) Det mener jeg er en fin fordeling. Flere har også hatt både pc og xbox 360. Og jeg har ikke opplevd at noen sikringer har gått. (Untatt en gang da en idiot koblet en hel rekke på en annen..) Jeg bommet litt på den. Mente at det er 12 mann per kurs. (24 på 1 bord) Endret 27. mars 2009 av obrestad Lenke til kommentar
meg9907 Skrevet 18. april 2009 Rapporter Del Skrevet 18. april 2009 Jeg og noen kamerater arrangerer private lan for oss selv hele tiden. Vi er maks 9-10 personer, alle har egen data Vi gjør det ikke verre enn å koble 2 (billigie) 8-switcher sammen.. altså rom til 14 personer. Deretter trekker vi en kabel fra router til denne. Vi har bare nett for å ha nett... surfe litt ol. Vi spiller også gjerne på nett uten problemer, og vi har vel en 2-3 mb linje. Vi bruker de stikkontaktene som er tiljengelig for strøm - aldri hatt noen problemer. Setter klar switchene, bord, stoler, søppeldunker før folkene kommer. Når de er der, får de en billig kabel (på lån da ), kobler opp datamaskinene sine og begynner å spille. Vi gjør det heller ikke verre, at en av de med bedre datamaskin hoster banene, ettersom at vi gjerne har med boter, osv. Spillene vi spiller er: Counter Strike 1.6 (før), Counter strike source (nå), Warcraft 3, Battlefield, Age Of Empire, tror vi har prøvd halo, Unreal Tournament (2004?), Joint Operations, Delta Force, Soldier Of Fortune, osv Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 3. august 2009 Rapporter Del Skrevet 3. august 2009 Til trådstarter: WINS var nødvendig når man hadde Windows 98 og lavere, alt siden da har brukt DNS, muligens noen printere her og der som bruker WINS. Det er absolutt ikke viktig Lenke til kommentar
gard0 Skrevet 3. august 2009 Rapporter Del Skrevet 3. august 2009 En gang jeg var på dataparty var en av konkurransene var å kaste datamaskiner og mobiler lengst. Han som vant vant en Acer pc Lenke til kommentar
silinox Skrevet 21. september 2009 Rapporter Del Skrevet 21. september 2009 driit braa likte den veldig godt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå