Orjanp Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Jeg har problemer med at linux serveren detter av nettverket når det overføres mye data til den fra en annen maskin på nettverket. Er usikker om det Samba som bugger eller som det er et nettverkskort som ikke er helt slik det skal være. Finnes det programvare som kan stressteste nettverket for å finne ut om det kan være nettverkskortet som er problemet? En enkel løsning er forsåvidt å sette opp en ftp server, og prøve å overføre mye data for å se hva som skjer. Jeg bruker en oppdatert version av ArchLinux og siste version av Samba. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 "ping -f" ? sjekk "man ping" for mere info Lenke til kommentar
ketilkn Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Jeg har hatt tilsvarende trøbbel tidligere. Det har i de tilfellene handlet om dårlige nettverksdrivere med to forskjellige nettverkskort. RTL8139 på 100mbit. Tror det var Linux 2.2. VIA-Rhine hadde trøbbel i noen versjoner av Linux 2.4. Faller nettverket helt ut? Hjelper det å laste driveren på nytt? Prøv å legg inn en annen versjon av kernel. Dersom det ikke fungerer foreslår jeg å prøve et annet nettverkskort med en annen chip. Får det for rundt 200,-. Endret 20. juli 2005 av ketilkn Lenke til kommentar
xeon Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Forsøk å flytte en stor fil over nettverket til forskjellige pcer med f.eks. ftp. og test mellom andre ting enn serveren også.. jeg hadde faktisk en switch tilkoblet pcer og en ruter (med egen switch) og når ble ødelagt skapte det problemer mellom maskinene på switchen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå