Gå til innhold

19" lcd skjerm til bildebehandling

JIP

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å bytte ut min gamle CRT skjerm til en lcd.

Hvilken type anbefaler dere til mitt bruk, dvs. bildebehandling i Photoshop og ellers vanlig kontor/hjemmebruk. Trenger ikke være bra på spilling, da den blir brukt svært lite til det. Men det er viktig at de har god skarphet og riktig fargegjengivelse.

Prismessing så bør den ligge i den rimeligere delen av skalaen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til ditt bruk så bør det vere ein ISP-basert skjerm du bør gå for (eventuelt VA viss du finn ein slik)

17 og 19"erene er TN-baserte for det meste og dei har ikkje dei beste fargegejngivelsane. Dermed får du eit lite problem.

Det produktet som vil nok tilferdstille deg ligger ikkje i den priskategorien som du har satt opp.

Dells 20"ere og LaCie sin 20"er er gode skjermer som vil nok kunne tilferdstille behovet, men då er du over 5000,-

Lenke til kommentar

Jeg er fristet til å prøve ukens tilbud på Komplett.no, en 19" LCD med DVI fra LG. Men etter Jankee er det "feil" type panel som brukes på 19" LCD'er, slik at bildebehandling ikke blir dugende.

Det kan jo hende at dette blir flisespikkeri.. ?

Synd at det koster ca 2700,- (inkl. frakt) på å få prøvd dette ut i levende live..

Nå ender jeg opp med en Eizo L768 19" LCD.. Så får vi se hvordan det braker i vei.

Håper jo nå at fotoredigering skal bli mer gøy, og at det endelig skal bli mulig å kalibrere skjermen på et skikkelig vis.

Endret av Glenn Østerud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...