Innos Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Etter at jeg skifta kabinett på en pc jeg fikk a en kompis, som jeg skulle bruke til server tenkte jeg, så viser den ikke bilde, og det er en høy piping hvert 3. sekund ca. Alt funka fint før jeg bytta kabinett, har sjekka at alt av strømkabler etc er satt i. Hardware: Hovedkort: Abit KG7-Lite CPU: AMD Athlon 1200mhz RAM: 256mb, sikkert noname HD: WD 40GB Skjermkort: Geforce 2 MX200, ukjent merke. PSU: 300W, ukjent merke. Kabinett: Chieftec LCX-06 Skjerm: Dell P1110(Den fikk jeg ikke av han) Software: OS: Windows XP Professional SP2(Engelsk) Antivirus/brannmur: Norton Internet Security Lenke til kommentar
PhonoX Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Tell pipene, les hovedkort manualen. Sjekk at skjermkortet sitter godt inne i sloten Lenke til kommentar
Innos Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Det tar 3sekund mellom hvert pip, den slutter aldri å pipe. Og har ikke manualen g var heller ikke så lett å å tak i den på nette, skjermkorte sitter godt i ja. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 Ingen so har noen anelse om hva det kan være? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Forklar oss hvordan det piper (lang - kort osv...). Manualen finner du hos Abit. Forsøk å hent denne å se hva pipene betyr. Lenke til kommentar
Dumle129 Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Har du husket jordingen til hovedkortet 6-8 messing skruer som fester hovedkort til kabinett? Stømforsyningen sender er PowerGood signal til HK hvis spenningen er ok. Mulig hvis HK ikke får dette signalet evt feil på spenninger kan medføre slike feilsymtomer. Bruker du samme strømforsyning i det nye/gml kabinettet? Sjekk om hovedkortet ditt har dioder/siffer som angir hvor langt pcen har kommet i POST rutinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå