Gå til innhold

Del deres kunnskap! PLZ

Anbefalte innlegg

Halloen

Kan dere som har peiling ta og vise meg det følgende:

Hvordan jeg lager og bruker functions?

Hvordan jeg endrer propertiene til objects?

Hvordan jeg jobber med arrays?

Garbage Collection?

Og viss dere har noe mer som er veldig grunnlegende så plz ikke nøl med og del det med meg :D

Takk på forhånd :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mindre du snakker om C++.NET, så er det vel strengt tatt ingen GC. Resten av spørsmålene dine: Google for it!

edit: "endre properties til objects"? veit du noe om hvordan klasser og slikt funker, egentlig?

Endret av Manfred
Lenke til kommentar

lage ein funksjon:

int whatsleet (int tall)
{
if (tall==42)
{
 return 1337;
}
else 
{
 return 0;
}
}
int dummy = whatsleet(42);
std::cout << "42 er " << dummy << endl;

<datatype> <funksjonsnavn>(argument)
{
/* hax kode */
return <returnvalue>;
}

Datatype er kva slags datatype funksjonen skal returnere.

Funksjonsvanvet er funksjonsnavnet.

Argument er eventuell "input" funksjonen skal ta.

Returnvalue er kva funksjonen skal returnere.

Hadde datatypen vert string f.eks så hadde det blitt f.eks

return "leet";

viss det fortsatt er vanskelig sjå for deg ein variabel som blir satt på grunnlag av kva som er imellom klammane.

Endret av Lorents
Lenke til kommentar
Med mindre du snakker om C++.NET, så er det vel strengt tatt ingen GC. Resten av spørsmålene dine: Google for it!

Vet du ka.... greit nok men det er på engelsk og finnes ikke noen GODE guide for helt nybegynner så plz kan du hjelpe litt? :dontgetit:

Hva i all verden er galt med at de er på engelsk? Tror du kanskje bør invistere i en bok.

Lenke til kommentar
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Tråden har et dårlig emnefelt og vil bli stengt deretter. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...