poskare Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Jeg har tittet litt rundt og er i tvil. Trenger et tips til en heftig boks, og lurer på hvilken CPU jeg skal gå for AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939 1MB Cache, "San Diego" eller Intel Pentium D 830 - 3.0Ghz Socket 775 PC800, 2MB cache, Boxed, Dual-Core Man ser jo at Intel'n er en del bedre på papiret, men i praksis vil man merke dette? Prisen på disse skiller bare med ca en hundrings.... Lenke til kommentar
kasol Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Kommer an på hva du skal bruke den til. AMD er en del bedre til spill. Lenke til kommentar
poskare Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Kommer an på hva du skal bruke den til. AMD er en del bedre til spill. Den skal brukes til litt spill og en del grafisk arbeid. Lenke til kommentar
kasol Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Kommer an på hva du skal bruke den til. AMD er en del bedre til spill. Den skal brukes til litt spill og en del grafisk arbeid. Da er det vel intelen som blir det beste for deg. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Jeg har tittet litt rundt og er i tvil. Trenger et tips til en heftig boks, og lurer på hvilken CPU jeg skal gå for AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939 1MB Cache, "San Diego" eller Intel Pentium D 830 - 3.0Ghz Socket 775 PC800, 2MB cache, Boxed, Dual-Core Man ser jo at Intel'n er en del bedre på papiret, men i praksis vil man merke dette? Prisen på disse skiller bare med ca en hundrings.... Den er ikke raskere på papiret skjønner du! Du må nok klokke Pentiuem den opp til 3,6Ghz for at man kan si at de er lik, men siden du skal gjøre litt grafisk arbeid på den er det jo ikke noe å lure på en gang. Der vil du dra nytt av Hyper Threadingen til Inteln. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Der vil du dra nytt av Hyper Threadingen til Inteln. Og den dobble kjernen. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Av Pentium D så er det bare Pentium EE 840 som har hypertreading, de andre dualcore har det ikkje. Samtlige X2 slår Pentium D bare den aller dyreste har bedre ytelse på noen få tester. Test. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Av Pentium D så er det bare Pentium EE 840 som har hypertreading, de andre dualcore har det ikkje. Samtlige X2 slår Pentium D bare den aller dyreste har bedre ytelse på noen få tester. Test. Joda greit nok at X2 er litt bedre,men trådstarter snakker her om to cpuer som koster rundt 2900 kr,det blir da litt feil å dra inn en X2 der den billigste koster ca 4600 kr Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Joda greit nok at X2 er litt bedre,men trådstarter snakker her om to cpuer som koster rundt 2900 kr,det blir da litt feil å dra inn en X2 der den billigste koster ca 4600 kr Jepp, det er ett godt poeng. Men som eg har sagt før, X2 er etter min mening så mye bedre totalt sett på ytelse og strømforbruk at eg ikkje vil ha Pentium D uansett Men billige er de. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Joda de er bedre men den totale ytelsen er ikke så stor at den fprsvarer prisforskjellen . Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Det er stor uenighet om dette ja, men til og med ihugaAMD fans må i det stille innrømme at en AMD enkeltkjerne ikke er et alternativ til Intel dobbeltkjerne. Det "beste" alternativet til dobbeltkjerne er hyperthreading, og det finnes ikke på AMD. Greit at P4 med HT har lavere ytelse enn AMD64, men P4'n FØLES endel kvikkere for brukeren. Kjøp deg 3500+ hvis du skal ha best mulig spillopplevelse. AMD64 er også ganske kjappe på grafisk arbeid, men når flere opgaver kjører så blir du fort sittende å vente på svar fra systemet. Har du nok peng så kjøp en X2, hvis ikke så er PentiumD det beste alternativet. Jeg også skulle gjerne hatt en feit Ducati "X2" istedet for den litt svakere Yamaha "D"en min, men Yamaha'n klarer da 200kmt den å, så jeg trenger vel ikke bedre sykkel da. Sist jeg sjekka hadde både PentiumD og X2 to kjerner. Spørsmålet blir penger for de fleste. Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Såvidt jeg vet kommer X2 3800+ om en måned eller to, og har veiledende pris på kroner 2700 Lenke til kommentar
tbend Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Der vil du dra nytt av Hyper Threadingen til Inteln. Og den dobble kjernen. Dobbel kjerne ja Lenke til kommentar
eksajt Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 AMD er iallfall utrolig bra til spilling! Har hatt en Intel Pentium 4 3,06 GHZ og den funker ekstremt bra til grafiske ting, moviemaker programmer og spilling Lenke til kommentar
Sink Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Ville valgt Intel'en, fordi det er dual core Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Har ikke dette vært oppe ca 1000 ganger før? Lenke til kommentar
Eplenektar1 Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 tåpelig diskusjon, atter en gang amd vs. intel... men tror nok det er like greit å gå for en pentium D ee med hyperthreading. den er klart best til ditt behov. litt dyr, men det er ikke så farlig Lenke til kommentar
Sink Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 tåpelig diskusjon, atter en gang amd vs. intel... men tror nok det er like greit å gå for en pentium D ee med hyperthreading. den er klart best til ditt behov. litt dyr, men det er ikke så farlig koster ikke den nesten 10k? gidder ikke sjekke nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå