Sjenever Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Tenkte jeg skulle prøve å flashe biosen på mitt MSI K7T-266 pro-r hovedkort.Lastet ned bios-oppgraderingen som var den nyeste til dette kortet. Laget en bootdisket, la flash-filene inn på disketten og bootet opp maskinen fra diskett. Så fikk jeg denne meldingen: "Error 18 - Chipset/Flash part isn't avaible. The function will be invalid." Hva i grønneste vil det si? Maskinen funker, men fikk altså ikke flashet biosen. Hva er galt?? På forhånd takk! Lenke til kommentar
HAG Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Huska du å "låse opp" i Bios før du flasha? Har ikkje andre ideer, gjorde slik når eg skifta før helga på et nytt MSI-kort (PRO2). Lenke til kommentar
Sjenever Skrevet 26. november 2001 Forfatter Del Skrevet 26. november 2001 Det har jeg sikkert ikke gjort. Skal prøve det. Kommer tilbake med status. :smile: Det var nok det som var årsaken. Biosen var låst. Mange takk. [ Denne Melding var redigert av: Sjenever på 2001-11-26 16:16 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå