Gå til innhold

Demontere Ratt (Askeladden)

Anbefalte innlegg

Er det noen som har peil hvordan man demonterer et ratt på en akseladden 585 ?

Kan tenke meg det er lignende system på andre båter.

Har skrudd ut senterbolten og tatt av rattet, men så skal jeg demontere den "klumpen" rattet er på.

Det jeg kan se at det er en splint av et slag, men har ikke fått rikket denne ut eller inn og at det er en plastring helt inne. men når jeg drar i stangen så er det ikke der den holder igjen.

Tingen er at jeg skal montere på snapoff ratt :)

kan kanskje ta et bilde av klumpen så alle skjønner hva jeg mener ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sKAL DU HA SNAPOFF! :love: dET ER gENIALT... har det selv på min gh 11 ls og på fam'ens skibsplast 500 cl! Vi er de ENESTE som har dette der hvor jeg har hytte(son)

Det er ikke mange som vet om at det går ann men det er jo ikke akkuratt den største reklamasjonen for det heller da :whistle:

Har selv montert min snapoff og det var ikke vanskelig... Les i bruksanvisningen du!

Lenke til kommentar

Helt riktig! Det er en kopling som gjør at du ENKELt kan ta av og på rattet.. Når rattet er av setter du på en kopp over som gjør at hvis det kommer tyver så kan ikke de vri med bare hendenen!

Genialt konsept..

Itillegg får man redusering på forsikringen ;)

Lenke til kommentar
Jeg skal se om jeg finner adressen til der hvor du bestiller! Jeg kan sende deg en PM :cool:

Koster rundt 1700 kr (hvis jeg husker riktig)

Jeg har sendt deg en PM. Brukte du original rattet som følgte med GH`en din? Jeg har samme båt som deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...