int20h Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Intel har demonstrert en del av designkonseptet bak den kommende "Yonah"-prosessoren, som lanseres i begynnelsen av 2006. Dobbelkjerneversjonen får delt 2 MB L2-cache. Les mer Lenke til kommentar
tbend Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Arvtakeren til Dothan blir snart født. For å si det kort: har store forventninger til denne cpuen! Både på overklokking og ytelse per. Watt Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Ja, blir morsomt å se hva den duger til. Lenke til kommentar
martiol Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Arvtakeren til Dothan blir snart født. For å si det kort: har store forventninger til denne cpuen! Både på overklokking og ytelse per. Watt Arvtageren til hele P4 linja.... Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Spennende! Blir morsomt å se hva de klarer å klemme ut av denne. Lenke til kommentar
Anonym123456789 Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Men ingen nyheter om 64-bit... Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Ser at den ikkje er klokka til 3-4-5ghz, noko som vel love godt med tanke på arkitektur og lignades Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Vil tippe det er Yonah som kommer til å redde intel, vil driste meg til å si at hele pentium 4 serien, hvis man ser bort fra Northwood, har vært en liten flopp, tenker ikke da på hvor mange prosessorer de har solgt men på ytelsen på disse. Lenke til kommentar
Sink Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Gleder meg til å se ytelsen på disse cpu'ene Lenke til kommentar
Anonym123456789 Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Det fine er at Intel bruker en liknende "designfilosofi" i neste års desktopprosessorer. Jeg mener å ha hørt at de nye prosessorene vil ligge rundt 2,5 GHz i frekvens, altså lavere enn dagens, men at de blir raskere og kjøligere, som AMDs. Det er herlig med gode produkter og konkurranse i stedet for separate markeder etc... Hmm, nå tror jeg egentlig at AMD kommer til å ligge foran ytelsesmessig likevel, fordi de integrerer mer chipset i CPU... men jeg har tross alt ikke peiling. Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Yonah, for et fint navn.. Disse blir sikkert gode å ha på bærbar, og ikke minst på desktop, mht ytelse og varmeutvikling.. Hva ytelsen angår, får vi bare vente å se.. Jeg trodde først at Yonah skulle ha HT jeg, men nå tviler jeg litt på det. Den bør iallefall ha EM64T ombord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå